lørdag, september 18, 2010

Syforsker


Fra øverst og rundt:
Mønster: Eco Bag fra "I Love Patchwork" af Rashida Coleman-Hale en til mig og en til McI. McI's er den i hør, hvis nogle skulle være i tvivl. God bog med en masse sjov småprojekter til stofrester. En af den slags, hvor det er OK at eje en eller to bøger i samme stil, med flere bliver de trivielle.

Hot or not: HOT og meget praktisk. Franske sømme ser en hel del mere professionelt ud end en overlocket kant inde i posen. Jeg øjner mulighed for en masseproduktion til gaver senere på året. Indkøb af et par m hørlærred og så ellers gang i bunken af stofrester. Der er i hvert fald bestilt prym knapper på eBay UK.

Jeg plejer altid at blive snigløbet af december, men i år har jeg da et passende juleforklæde. Ja - stoffet er valgt så det er *meget* julet og kitchet, et pludseligt indfald en fugtigvarm julidag i en NJ quiltbiks, der lokkede med 12 % rabat på julestoffer. Forklædet er vendbart, hvilket forlænger levetiden mellem vask og udseende kan ændres alt efter humør.
Mønster: Church Ladies Apron ( 3 forsk størrelser, str længst). Et hyggeligt lille aftenprojekt
Stof: 2x 1yard 35" julestof - det er liiiiiige præcist nok, 1 m er nok mere passende især, hvis man har større mønsterrapporter i stoffet.
Hot or Not: Hohohoho

DMs vintergarderobe er også udvidet teknisk set, hun nægter pt at tage det på...
Mønster: bukser onion 20017 + bluse Ottobre vist nok 2010/1(???) begge str 98
Stof: Bukser Robert Kauffman fløjl købt på udsalg hos Malika &Rosa bluse: Hilco flonel på bud og nougatbrun rib fra Stof Shop i Åbyhøj.

Strik bliver forsømt, jeg drømmer til gengæld om et vove mig ud i et langtidsprojekt. En broderet adventskalender til DM.... Pt kigger jeg på den:  Egentlig burde jeg lave en juletrømpe til mig selv.

8 kommentarer:

Jette sagde ...

Jamen, så tror da pokker du ikke får strikket med alt det fine du har syet, og så kan julegaverne da hurtigt være på plads. Flotte sager du har lavet.

lykkefanten sagde ...

det er jo lutter lækre projekter og ren kreativitet, så pyt med strikningen (mon ikke det nok skal blive til noget alligevel?) ;)

hanne sagde ...

så flittig du er, julegaver allerede :)

Inges uldprogram sagde ...

Fiiiine fiiiine sager. Må jeg lige spørge om du har fået det nye spin off? Jeg kan se det er udkommen, men jeg har i hvert fald ikke fået det?

Mette G. sagde ...

Hold da helt op - der ryger da en hel del skjønne ting igennem maskinen!

Anonym sagde ...

Hallo - den nye symaskine må ha' gået nogle km efterhånden?
Flot - og mon ikke frøkenen tager det på?

/ Kirsten

Lena sagde ...

Ja, det er vel næsten for svært at både strikke og sy på én gang.
Skønne (og mange!) ting du har fået produceret.
Hvilken julekalender har du kig på (tror det er forkert link?)

Lise sagde ...

The artist formerly known as Strikkeforsker. Flotte sager du har syet, og med det septembervejr vi har kan man da ligeså godt fremstille juleting.