fredag, september 10, 2010

Maple Leaf Quilt I

Der er to slag sæsoner på arbejde, de perioder hvor jeg underviser og de undervisningsfri. I undervisningsperioderne lever jeg fra dag til dag, der skal forberedes, skiftes fra et emneområde til et andet, fra meget teorisk (aka sjov med bølgefunktioner) til næsten samfundsvidenskabelig karakter og alt for ofte skal aftenen tages i brug. Oveni så er der alt det man også lige skal nå.

Når vi når til fredag, så er jeg træææææææææt. Vælter omkuld kl 9 efter at have lavet madplan for næste uge og indkøbsliste til lørdagsindkøbsturen, som er DMs og mit faste weekendritual. Hun har hukommelse som en elefant, hun ved der vanker mini-rundstykker hos øko-bageren, pølse hos Caroline og skal vi forbi Wenndorf, er der risiko for småkager. Så er der selvfølgelig ænderne nede ved HC Andersens hus, legepladsen ved Rådhuset og nogle gange en tur til biblioteket. Det eneste fornuftige arkitekten bag Odense Banegårdscenter har fundet på er, at der er store glaspartier ud mod togene inde på biblioteket. Resten må være lavet i en brandert.

I weekenden kan man jo så lige snuppe en løbetur ud på arbejde for at skifte prøve og sætte et nyt eksperiment over...  De fleste aftener er jeg for træt til at strikke på abalone. Symaskinen er blevet min nye bedste ven. Hey der skal måske navneskifte til her på kanalen.

Jeg tilbragte en aften i syarealet, hvor jeg bevæbnet med strygejern, rulleskære og skæremåtte fik skåret stof nok til de første ca 24 blokke til min maple leaf quilt. Selv på 15 min kan man nå en lille bid, sy et par lapper sammen, gør klar til syning af trekantsblokke eller sætte en blok sammen.



Sådan ser en færdig blok (11"x11") ud:



Den 2. november vender dagligdagen tilbage. Gæt hvem der glæder sig?

8 kommentarer:

Linda sagde ...

magen kan simpelthen ikke forstå min modvilje mod et lektorjob... måske han bare skulle læse med her, og så overveje hvem der skal lave madplan og indkøbsliste, vaske tøj, lægge det sammen og hænge det op, huske alle aftaler og lave lægeaftaler osv....når nu konen ikke har tid.
Han ville nok blive klogere!

Det bliver spændende med det tæppe!
kh Linda

Louise sagde ...

Det lyder noget hængt op - godt det er skiftende, og at der er lys for enden af tunnellen :)
Virkelig smukt tæppe!

Lena sagde ...

Det lyder så bekendt - jeg er også fuldstændigt fanget af hverdagens centrifuge. Strik er næsten en by i Rusland og bloggen er gået i dvale de sidste par uger. Måske skulle man overveje at tage symaskinen frem istedet.... Det ser altså så lovende ud det tæppe.

Tanterne sagde ...

Jeg kan godt forstå du glæder dig
- og det kan du så få lov at gøre i endnu 7 hektiske uger.
Det er skræmmende at undervisning slider så meget hårdere...
Godt at man kan gøre hvadsomhelst i 15 min.

Jette sagde ...

Py, det lyder som et hårdt program, men godt du kan slappe af med syningen, strikkeriet håber jeg da ikke du dropper, det er jo nemmere at tage med end symaskinen heldigvis..:o)) Og ja, det er små vane mennesker, der skal ikke mange gange af samme ting til, før det bare skal høre med til turen..

Merete sagde ...

Imponerende at du kan skære nøjagtigt, når du er træt. Rigtig pænt stof, du har valgt.

lykkefanten sagde ...

Hmmm... men syforsker lyder altså ikke nær så godt ;)

Det er nu nogle flotte farver, du har valgt til tæppet!

Jeg kan godt forstå, at du glæder dig til lidt mere pusterum.
Kh Karen

Inges uldprogram sagde ...

Pye ha Ulla - det er hårdt. Jeg håber da du med dagligdagen mener undervisningsfri.
Det er da et herligt lørdagsritual i har datteren og dig.