lørdag, september 04, 2010

Hawthorne

Lørdag morgen tidligt. Resten af husets beboerer sover stadig tungt ovenpå. Jeg nyder stilheden i stuen, mens brødet bager i ovnen, og strikkepindene klikker roligt. Om lidt starter det sædvanlige lørdagsindkøbs raid og senere venter en weekend uden planer skøøøønt.
Torsdag startede strikkecaféen op med maner efter sommerferie. Vi havde besøg af Sanne B/Rasmilla samt chief executive test knitter Fru Chancestrikker. Det var sjovt og de færreste af os slap hjem uden at bruge penge. DM mangler en Björk i en lækker tyrkis til forårsgarderoben, så mere om den senere på kanalen.

Jeg strikker videre på Abalone, men hjernen har været død efter mange forelæsninger og aftenarbejde, så der skal også noget ande til. Det seneste automatstrikketøj er blevet færdigt netop som efterårskulden melder sin ankomst. Hawthorne tog ikke længe at strikke:

Mønster: Hawthorne fra seneste Twist Collective. Genialt koncept!
Garn: Sundara Silky Aran i farven black cherry 2 1/2 nøgle / 460 m
Pinde: 5 mm
Hot or not: HOT og fed farve, så smuk at mine håndflader var røde af overskudsfarven et par dage efter. DM insisterede på, at hendes fødder skulle med på billedet.

Weekenden er næsten ubrugt og der er fundet stof frem, så DM kan få vinterbukser og bluse. Frøkenen har iøvrigt meddelt, at jeg skal sy en grøn bluse. Måske vi skulle en tur i Stof & Stil?

5 kommentarer:

Eva sagde ...

Aaaahh, lørdag morgen før familien vågner, med en ubrugt weekend foran sig. Mon ikke det er det bedste tidspunkt på ugen?
God lørdag.

Jette sagde ...

Nemlig, der er ikke noget som lørdag morgen, hvor man kan surfe rundt og finde ud af hvad man gider bruge hele dagen til. Og tak for sidst, hold da op hvor var der meget lækkert garn, som sædvanlig fik vi forøget lageret. Det er svært at se Hawthorne på billedet, du må tage den med næste gang.

Britt sagde ...

Herligt - jeg sidder på samme måde og lader weekenden starte langsomt.
Sanne og Tina er forrygende selskab og Sanne's design er fantastisk fint!

Kirsten sagde ...

Herligt, ja, jeg sad på det tidspunkt og lavede ansøgning på vegne af jazz-klubben. Den er done og afleveret og nu er weekendpligterne ved at være overståede og det er stadig midt på eftermiddagen - skønt.
Ser frem til at se det færdige resultat af det smukke, smukke garn.

Lena sagde ...

Det lyder som en skøn start på en god weekend. God strikkelyst og sylyst. Skøn farve til Hawthorne - men den er som nævnt lidt svær at se når man ikke kender modellen i forvejen.