fredag, august 20, 2010

Sommer Strømper

Hverdagen er i fuld gang og undervisningen venter lige om hjørnet. Nu monsunen vælter ned skal der nogle farve til at lyse op i mørket. Det er tid til at præsentere næste ferieprojekt, nu det endelige er lykkedes mig at fravriste manden filerne fra hans kamera.

Mønster: Escher Socks af Lorna Miser fra Knitting Socks with Handpainted Yarns meget modificeret. Der er kun strikket mønster på skaftet, foden er 2/2 rib på oversiden.
Den officielle version: Jeg glemte at pakke bogen i kufferten, så alt fra hælflappen og ned er improviseret.
Den uofficielle: Jeg gad ikke lave alle snoningerne, og de kostede mig en af min højtelskede golding strømpepinde. OK mønster men sammenhængen med Escher er noget søgt.
Pinder: 2,25 mm golding
Garn: 90 g Wollmeise Twin i farven Campari Picolo. Wollmeise er hårdere tvundet end alm strømpegarn --> større massefylde end opal. Der er 150 g i et bundt, så der er nok til et par strømper til DM.
Hot or Not: Tja bum bum ikke lige min normale farveskala, men garnet er lækkert men noget parfumeret. Mon ikke de kan bruges en kold og trist vinterdag.
Men stoooor sejr: Det lykkeds mig at sy tåen pænt sammen med maskesting.

Næste gang er det vist tid til billeder af Abalone.

9 kommentarer:

christunte sagde ...

Wollmeise styrer....

Dorte sagde ...

Skønne farver !

Lena sagde ...

Dejlige farver - et par strømper til kan man jo altid bruge.

Jette sagde ...

De er da fine, og bare de varmer til vinter er det da ligemeget med farven, og at mønsteret ikke er helt efter bogen, den kender jeg godt, gider heller ikke altid mønster når de lige er ved at være færdige, og det kan jo heller ikke ses i skoene..:o))
Venter spændt på billeder af Abelone...

hanne sagde ...

en mørk vinterdag vil de givet kunne højne humøret. Min tilgang til møster på sokkerne er den samme, hvorfor anstrege sig for noget der alligevel skal gemmes væk..

Strikkeheksen sagde ...

Med al den spræl i de fleste strømpegarner, er de jo sådan set oftest meget kønnere uden mønster ;-) Fint par, du har fået lavet der :-)

Kirsten sagde ...

Fine strømper, godt med knald på til vinter!
Umm, Wollmeise ;-)

lykkefanten sagde ...

Seje sokker! Jeg er stor tilhænger af "modificerede" opskrifter... hvad enten undskyldningen er den ene eller den anden. For pokker, det er strik og det er meningen at det skal være en nydelse ;) Men fine er dine sokker nu!

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Jo, de strømper kan da kun live op