fredag, august 13, 2010

Så er hverdagen ved at vende tilbage og DM næsten kureret for jetlag. Her er stilhed før stormen = undervisningen starter. Det var en hård start på ugen, men det eneste, der virker mod jetlag er at komme igang med hverdagen. Weekenden venter, og der er dømt strikkehygge med et par veninder på søndag.

Mønster: Modificeret udgave af Ruth's Undertrøje, maskeantal til mindste størrelse men med længder og halsudskæring efter DMs mål plus lidt vokselængde (str 3 år).
Garn: 90 g af Askeladens 3 trådede merino i en hindbærfarve (udgået) købt på bud.
Pinde: 3,25 mm Lantern Moon, det var hvad rejsestrikketasken indehold
Hot or Not: Hot og meget anvendelig til vinter, den kan dog ikke bruges direkte på huden, der skal der silke-merino til. Superhurtigt projekt, der gik mindre end 30 timer fra jeg slog op til der blev lukket af. En køretur Monterey-Marin var det, der skulle til.

Så er det tid til at fremvise en del af godterne. Først kommer det, der nok engang ender i DMs garderobe eller på hendes værelse.

Flonel med aber til DMs pyjamas, assorterede skovbær (vinterkjole DM?), tropiske fisk (dynebetræk DM eller gardiner/forhæng?) samt blade og mariehøns.

Stoffet til min version af svigermors quilt blev indkøbt. Jeg besluttede mig for at bruge batikstoffer og havde megen morskab af at vælge stof ud fra langt over 100 forskellige batikstoffer hos Olde City Quilts. Det hvide baggrundsstof er også batik, mens det blå er en almindelig ensfarvet bomuld. Bagsiden bliver ubleget musselin, der fås i stor bredde.

Manden synes det er vildt fedt og vil passe perfekt i soveværelset, så han krydser fingre for, at svigermor ikke kan lide farverne. Jeg er igang med at regene på blokstørrelse, antal felter, stofforbrug og den slags.

Jeg fik en egodag i Philadelphia, mens svigerforældrende passede DM og DM's jævnaldrende nevø. Der var frokost med manden i Chinatown, dernæst en tur til Spool og Loop, der er nabobutikker, plus stop hos Macy's for at fylde lageret op med Origins. Spool er en stofbiks med vægt på patchwork, det var en lidt skuffende oplevelse og beskedent udvalg, betjeningen var ikke helt i top. Loop var til gengæld et farligt sted. Jeg fik købt lidt Spud & Chloe fine i regnbueisfarver. Det tiltænkt en bluse eller tunika til DM. Garnet minder om mit favoritgarn nemlig Heinrichsen/Isager/Duo/Askeladen silke-merino, men er superwash. En fordel, når man har vaskesmølf.

7 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Uhm, det lyder som en god tur på alle måder :-)

Det er et imponerende stykke arbejde, du skal i gang med - hold da op nogle flotte stoffer - der må være arbejde til flere år ;-) Mon du kan nænne at give den væk, når den er færdig? :-)

Børnestofferne er jo også bare skønne, lige noget for en lille pige at kikke på :-)

PS: Min søn flytter ikke til Portland (heldigvis siger mor ;-)) men skal på ferie og besøge familie både der og i Arizona :-)

Kirsten sagde ...

Lækre stoffer og deeejligt garn. Klogt at disponere efter vaskesmølfen, det mest uundværlige redskab i hjemmet - jeg vil heller vaske underkopper end undertrøjer!

Lena sagde ...

Jeg er meget enig med din gemal - det er da nogle vildt fede stoffer!
Også børnestofferne:-) Og det er en rigtig sød vest - er det ikke lidt vildt at vi allerede strikker str. 3 år til poderne?

Britt sagde ...

Herlige sager du har fået med hjem til at muntre dig med.

lykkefanten sagde ...

Ser ud til at du har fået et godt rov med hjem. Godt at høre, at ferien gik godt og at der ikke ventede rapporter hjemme!!! (af samme årsag prøver jeg heller ikke at skrive om min kalender).

Lækre farver til svigermors quilt! Den bliver smuk!!!

Jette sagde ...

Skønne sager du har bragt med hjem, det skal nok blive til flotte projekter, du må lige tage det garn med til cafe, så jeg kan mærke det, det lyder lige som noget jeg kunne bruge. Skøn undertrøje til DM, meget anvendelig.

Inges uldprogram sagde ...

Fine fine stoffer. Jeg glæder mig til at se "svigermors quilt"