fredag, august 27, 2010

Abalone III

Sommeren er ved at være over og på mandag går det løs med 7 uger med intens undervisning, opstart af et par studerende i lab, forskning, ansøgninger og almindelig administration. Behøver jeg skrive, at manden selvfølgelig smutter 5 dage til Kroatien i den periode. Livet er tilbage i overhalingsbanen. Så er det godt med et afslappende og underholdende strikketøj. Abalone er nået ca. 5 cm over ærmegabet og jeg når omkring 15-20 pinde om ugen. Inden november burde bullen være færdig, hvis ikke symaskinen stjæler for meget af min tid. Jeg er nemlig igang med nogle af alle de fantastiske stoffer, der kom med hjem fra USA og så var jeg en tur i Up to Date  i Åbyhøj sidste fredag. Der var fristelser nok til både mor og datter. Så var der jo også det sengetæppe, der spøger i kulissen.

Store strikkeaften starter op igen nu på torsdag. Der er besøg fra storstaden af Sanne B (et al?), kvinden bag Rasmilla. Det glæder jeg mig til. Ses vi?

Nu er det tid til fair isle, single malt og Mads Mikkelsen i en af de utallige film om Kong Arthur. Ooops de første 15 min var så ringe, at manden skiftede kanal.

p.s. Min Mac's pegeplader strejker, så der kan ikke indsættes links.

6 kommentarer:

Eva sagde ...

Up to date er min lokale stof-pusher. dejlig biks med god betjening og lidt af hvert på hylderne.
God weekend.

Mette G. sagde ...

Hvor bliver den Abelone altså skjøn. Fantastiske farver.

hanne sagde ...

hva katten, skiftede han kanal?+ Vidste han ikke at mads var med ? nå gemalen ved måske ikke at savlefaktoren er lidt høj der ??
glæder mig til at se abelone live. Og jeg er da bare lidt misundelig på foredraget med sanne, meeeeen jeg har "kaffe" på programmet så jeg burde måske skammen mig lidt.

Jette sagde ...

Oh, hvilke skønne farver Abalone har, og du er da nået langt på den. Sikker på den bliver et hit. Og jo selvfølgelig ses vi torsdag, kan næsten ikke vente...

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Den er altså bare så smuk i farver; alt arbejdet værd

Strikkeheksen sagde ...

Jeg må tilslutte mig koret, den Abelone bliver skøn - lækre, lækre farver :-)