onsdag, juli 14, 2010

Chemise

Hey ho hjemvendt fra varmen i Firenze til nu mere behagelige temperaturer i det danske. Firenzer var udfordrende, spændende, lærerigt, smukt, dyrt og meget, meget varmt. Jeg havde det pragtfuldt. DM og manden skal afgjort lokkes til Toscana især fordi de begge har italiensk blod i årerne.. Manden mener dog, at DMs latinske temperament stammer fra mig hmmm?. Jeg er på arbejde. Her er stille og fredeligt perfekt til at få noget arbejde fra hånden... Vores lab har air condition pga udstyr, desværre valgte jeg at tilbringe en kølig onsdag og ikke lummervarm tirsdag i lab. Dårlig planlægning, men i det mindste nogle interessante forskningsresultater.

Kirsten og jeg var på raid hos Sommerfuglen sidst i juni. Vi endte begge to med at købe linea hør garn og mønster til Karen Noes chemise. Mit er selvfølgelig pink med undertoner af lilla og abrikos. Mums linea er noget lækkert garn og farverne er vidunderlige. De blå skal jeg også have kigget nærmere på. Det er næste sjovt at strikke i hørgarn. Efter hulmønterrapporten er det bare rundt og rundt med et lille hulmønster på forstykket. Det perfekte sommerstrikketøj til lange rejser, når hjernen skal kobles fra eller man bare er træt.

4 kommentarer:

Kirsten sagde ...

Helt enig, det der hør/bomuld har meget godt i sig. Du holder stadig den gule førerchemise :-)
Held og lykke med forskningen

Beate sagde ...

Den ser lækker ud.

lykkefanten sagde ...

mums, den farve er bare god!

Det må have været fælt varmt i Firenze hvis de hjemlige varmegrader skal føles behagelige ;)

Karen-Ditte sagde ...

Jeg er enig med dig i at Linea er skønt at strikke i. Det er lidt hårdt for fingeren. Glæder mig til at se det færdige resultat.