torsdag, juni 10, 2010

Hey Ho

Arbejdslivet buldre derud af, der skal skrives artikler, holdes foredrag og møder, planlægges arrangementer, censoreres afhandling og opfindes eksamensopgaver. Nå ja og så var der også historien om mit kælderrum. Er der nogen, der husker, det her indlæg?

Status: Seriøse kloakskader - vi nærmer os et seks cifret beløb. Der er udsigt til 2½ m dybe huller på grunden og håndværkere fra 7-16 alle hverdage i et par uger fååååååk.
Det positive: Mit flinke forsikringsselskab anerkender skaden uden diskussion. Jeg sender en venlig tanke til sponsorerne af et minikursus i assertiv kommunikation og forhandlingsteknik ;-)

Det knap så positive: Mandag et par cm vand i kælderen, vejrudsigten og tanken om, at kloakmesteren først har tid om en minimum en uge

På strikkefronten får Abalone en håndfuld pinde om ugen. Men når hjernen som f.eks. idag, hvor DM vågnede kl 4.15, insisterede på morgenmad kl 5.05 og kastede op ud over forældrenes seng kl 6.10, står på standby, så er det en trøje til DM, der får opmærksomhed.
Projektet har været længere fremme, men jeg har lige trævlet mønsterstrikning op igen, det blev for grimt til jeg vil sende DM i byen iført trøjen.


Lang prinsessetrøje fra et af de seneste Naviahæfter. Sød model, som jeg så strikket op hos sommerfuglen i vinters. Dog havde de hos Sommerfuglen valgt en plysserød til mønstret, jeg snupper en hvid. Måske en fejlbeslutning for lille frk DM kender nu ordet "lyserød", insistere på den lyserøde ske, røde strømper og gav i dag farmand beskeden "Du bliver her [i stuen]" hvorefter hun gik ovenpå for selv at finde tøj.

Berinaen og jeg hygger. Jeg har gang i et af de der sindssyge projekter, hvor man bare skal kaste sig ud i det og ikke regne på samlet antal masker, arbejdstid, eller længden af flæser.
Første del af historien om 6 meter chiffon og syning af et pettiskirt til frk DM. Hendes yndlingsfarve er (var?) gul, så det skal hun selvfølgelig have.

Jeg "mangler" nu kun at tilføje flæser på det nederste stykket. Det har foreløbig taget 5 aftener at nå her til. Nu mangler jeg så bare at sætte 5 cm bredde og 135 cm lange chiffon strimler sammen til 2x 25 m lange bånd og dernæst rynke dem. Det uden rynkeapparat..... heldigvis mindede en flink Bernina instruktør mig om, at man på en bernina overlocker kan rynke chiffon med 4 trådet overlock. Me like og det skal helt klart afprøves for den med at hive i undertråden tager lang, meget laaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid. Den der firetrådede overlock er der ingen der bemærker, når først barnet er iført kreationen.

På lørdag er det WWKIP - ses vi til Topmøde hos Tanterne?

9 kommentarer:

christunte sagde ...

Nøj - mon ikke du kunne trænge til en død mands kiste og en flaske rom eller sådan noget? Det lyder lidt hektisk!
Eeeeeelsker, at DM nu kender ordet "lyserød"... Du kommer nok til at købe noget lyserødt garn!

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Tillykke med den nye symaskine; den ser lækker ud !

oh ja...man kan bruge lang tid på "sjove" projekter til de unger.

Det er bare surt med den vandskade, men da altid noget der ikke er bøvl med forsikringen.

Bettina sagde ...

Det der "lyserød" skal heldigvis ofte bare overståes...men I Guuuuuuder, hvor kan de ligne en omvandrende Candyfloss i perioder af deres spæde barndom. :o)
Anna er heldigvis kommet hen til sin grønne/blå periode. :o)

lene sagde ...

Rynke på en Bernina overlocker, hvordan gør man det?

Kirsten sagde ...

Er lige passeret gennem Odense i regnvejr - håber at I klarer jer. Godt at forsikringen dækker!
Lyder som om du har rigtig travlt og så er det jo godt (smil) at den unge dame er ved at udvikle eget initiativ.
Ha' en god weekend

Jette sagde ...

Ja, fuck med alt det vand, håber det snart er overstået, du har jo næsten ikke tid til det. Og griner, du må vist hellere få indkøbt noget plysserødt garn, der er udsalg i DAD lige nu...:o)) Og Navia har faktisk rigtigt mange søde modeller, og garnet er utroligt lækkert også, har altså kun prøvet UNO, men mon ikke de andre er ligeså gode.

Lena sagde ...

Pyyyh - det er da i det mindste en trøst at I ikke skal tænke over regningen.
Velkommen til det lyserøde univers:-)

Inges uldprogram sagde ...

Hov jeg er vidst lidt bagud. Sikke da en drømme symaskine. Et stort til lykke med den. Den kan jeg sørme godt forstå du er glad for, og det der lille patchwork synes jeg er rigtig fint.

Lise sagde ...

Pyhh, Ulla, husk at trække vejret helt ned i maven. Har som bekendt også lyserød & viljestærk datter, husk nu, at vi godt kan lide selvstændige piger der ved hvad de vil! Ærgerligt jeg ikke nåede tanterne, var alene med ungerne. Skal vi ikke snart have en strikkedag?