mandag, maj 10, 2010

Tea Time

Livets centrifuge rotere hurtigt og bloggen er blevet forsømt i den endeløse strøm af tilfældige helligdage.

Finansgrisen øffer på arbejde

DM fejre forårets komme med en omgang skoldkopper. Hun er mildt ramt og i højt humør. Jeg er hjemme idag, far i morgen, onsdag tjaaaa er ikke afgjort endnu og resten af ugen har jeg fri. Jeg fik lige lavet eksamensopgaverne til reeksamen i middagsluren. Der forsvandt en ting på den lange liste.
Blev begavet med en troldetroldekugle igår fra DM og far,

Christel Seyfarth var gæsten til sæsonens sidste store strikkeaften. Strikkecaféen har fået ny hjemmeside og programchef efter 2½ år var jeg løbet tør for ideer. Det var meget inspirerende og underholdende aften med mulighed for at prøve de forskellige modeller. Efter seriøse overvejelser og mange prøvninger kom garnkit til fuglejakken med hjem. Mønsterfarverne er alle mine favoritfarver, den limegrønne er uden for min normale farveskale. Men det er sundt at blive udfordret... Når Abalone om et års tid er færdig, så er den næste jaquardstrikkeprojekt.


Efter et par køreture og 2 timers eftersøgning efter det forsvundne ærmer (gemte sig i en rejsetaske) nærmer tea time sig afslutningen. Nu skal der bare knapper i...

6 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Jeg skal da ellers love for, at efterårets program allerede ser spændende ud :-)

Spændende med det store Christel projekt, sådan et kit må godt ligge et stykke tid - gerne et sted, hvor man ofte går forbi - sådan går jeg i hvert fald og glædes over min nomade vest - det bliver nok først til efteråret, der kommer gang i den ;-)

Anonym sagde ...

Det mest tankevækkende er at 'Hverdagens centrifuge' er mere end 10 år gammel, og den kører stadig.
Det nye projekt ser spændende ud, limegrøn kan være et smukt krydderi.
Lad os endelig se hvordan Abalone skrider frem, de farver er også en nydelse i sig selv.

VH
Kirsten

Jette sagde ...

Der er heller ikke noget så dejligt som at gå og glæde sig til et projekt, der bare ligger der og pynter. Og fuglejakken er simpelthen bare så flot, kæmpe projekt at gå igang med, jeg er vild med den limegrønne.

Lena sagde ...

Wauw - jeg skal love for, at du finder de mest flotte og spændende projekter. Det bliver spændende at følge den også - farverne er såååå smukke.
Skoldkopper, ja, det er vist bare noget der skal overståes. God bedring med frk. DM.

hanne sagde ...

jeg er med strikkeheksen, sådan et kit er også ren regnbuefornøjelse for øjnene :)

Marie-Louise sagde ...

Hej Ulla.
Vil du sende mig din mailadresse, så jeg kan skrive mit kontonummer og du kan få din bog:-)
God søndag
Marie-Louise