lørdag, april 10, 2010

Tea Time

En dejlig påskeferie er overstået og blev efterfulgt at to arbejdesdage inden en weekend, sådan skulle det være noget oftere. Manden har en date med Sins of a Solar Empire. Symaskinen og jeg har eksperimenteret med smock, det gik overraskende nemt fraregnet indfangning af løbske undertrådsspoler.
Strikket bliver der også selvom de sidste mange indlæg ikke bære præg af garn og strikkepinde.
Automatstrikketøjet til de lange bilture, strikkecafé og den slags er Rowan's Tea Time fra Rowan Yarns Classic Book 11. Garnet er RYC Cashsoft (uld/mikrofiber/cashmere blanding en smule til den plastikagtige side). Men farven er fin, det er lagergarn og så mangler jeg en sommerlig cardigan. Status de to ærmer er færdige og bagsiden er ved ærmergabet, så den skulle blive klar inden sommeren for alvor starter.

Næste gang måske mere strik, hvis jeg er nået forbi første mønsterrepetition i Abalone.
Så lidt reklame: Christel Seyfarth kommer på besøg til store strikkeaften på Kulturmaskinen, Odense torsdag d. 6 maj kl 19-21.30 entré 80 kr. Skriv en kommentar, hvis du vil vide mere.

9 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Automatstrikketøj er jo dejligt indimellem og det bliver en rigtig klassiker, din Tea Time :-)

Jeg er så heldig at skulle til workshop med Christel Seyfarth på lørdag, så jeg glæder mig helt ustyrligt :-)

Jette sagde ...

Tak for sidst, dejligt at cafeen fortsætter, og glæder mig allerede til Christel kommer. Og det er en smuk farve din Tea Time har, den er du jo hurtig færdig med, hvis ellers du kan slippe symaskinen.

Mette G. sagde ...

Lækker farve :-) Og til bilkørsel etc. er det jo nødvendigt med noget, der "strikker sig selv".

Karin Grøn sagde ...

Ja jeg kender det godt- her er det nu sokker der bare flyder på pindene, da jeg kun strikker med 4 pinde til sokker. Dels er der mere styr på det dels larmer det ikke. Blev opfundet på mit gymnasium da vi godt måtte strikke men ikke knitre.

Anonym sagde ...

;-) ja, sokker er mit foretrukne automatstrikketøj. Kører en del i tog mellem Odense og Kbh.
Vil rigtig gerne til Christel Seyfarth i Odense. Hvordan kommer jeg det?
Tak for en god blog i øvrigt...;-)
Mia

strikkeforsker sagde ...

Hej Mia
Det er et åbent arrangement, så du møder op på Kulturmaskine. Vil du vide skriv din emailadresse i en kommentar (jeg sletter den når jeg har set adressen).

christunte sagde ...

Næh - det lokker da gevaldigt! En lille tur til Odense? I min ferie? For at høre Christel Seyfarth? Og møde flinke mennesker? Tænke, tænke....

christunte sagde ...

Hovsa! Nu kom jeg sandelig til at bestille togbillet....
Skal man tilmelde sig hos dig, eller er der mere end rigeligt med plads?

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.