mandag, april 26, 2010

Sommerkollektionen 2010 I

Shhh her er stille i Casa Strikkeforsker. En meget træt DM væltede omkuld kl 18.30 efter en dag i VS, hvor de allesammen sov(?) middagslur inde på stuen pga håndværkere. Manden ytre, at han smutter i seng kl 21. Her tegner der sig den perfekte ego-aften. Nå men hvad laver jeg så? Skriver artikel og et enkelt blogindlæg. Og om lidt skal der strikkes et par omgange på Abalone.

Produktione af DMs sommergarderobe er igang.


Mønster: Meedom bukser form 2 str 86 uden sømrum og med piratlængde tilsat hjemmekomponerede flæser & Onion 20022 Tunika str 92
Stof: Robert Kaufman, Californication (bukser) & Liberty print med tigere og blomster
Hot or Not: Hun var iført begge dele det meste af søndagen og insisterede på, at tigerblusen skulle på idag. Det er en succes, buksedragten jeg syede for et par uger siden, nægter hun stadig at prøve. Mere fra Shaukatbesøget er blevet omsat til beklædning, denne gang til moi:
Mønster: Onion 5031 tunika med korte ærmer
Stof: 1½ m Liberty Small Suzanne
Hot or not: Hot, jeg glæder mig til sommer.

14 kommentarer:

Louise sagde ...

Hvor flot. Simpelthed lækkert!
Hvor erhverver man så lækkert stof?
Vh Louise

strikkeforsker sagde ...

Liberty, Tana Lawn er fra Shaukat: http://www.shaukat.co.uk/

Stoffet til bukserne er købt i en Quiltbiks i Mt Holly, NJ, USA

Linda sagde ...

Ih så nuser et par bukser! God ide med flæsen forneden. Smart bluse til fruen, kan godt forstå ønsket om snarlig sommer og varme!

Strikkeheksen sagde ...

Så fine I bliver til sommer, I to. Absolut nuttet pigesæt og din slå-om-bluse ser også rigtig lækker ud :-)

Jeg kommer til at smile, når du beskriver, at der er tøj, det lille dame-menneske nægter at tage på - hvor gammel er hun - knap 2? Der tegner sig afgjort en spændende fremtid ;-)

Britta sagde ...

Så kan sommeren godt komme til vores by :-) Rasmus spørger jævnligt hvornår han må bruge alt det tøj posten kom med fra H&M for et par uger siden...
Ang lapperne på hans bukser - selvfølgelig kan jeg sætte lap på begge knæ, men jeg undre mig bare over hvorfor han altid kun slå hul på det højre!

Louise sagde ...

Tak :)

Angelika sagde ...

Det er nogen fine ting du får syet :-)

kludemutter sagde ...

Flotte ting du har syet.
Skønne stoffer du har valgt ;)

Yt

Britt sagde ...

Rigtigt fine ting! Jeg er altså imponeret over at du får syet tøj også. Godt gået!

Lena sagde ...

Fine ting i smukt stof. Kan godt lide sommerblusen til fruen - vi satser på at der snart bliver masser af lejligheder til at vise den frem med indhold!

Jette sagde ...

Åhr, hvor er det bare søde ting du har syet, mon dog ikke hun giver sig og bruger dragten senere..:o))

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Sikken en flot metervare fra Shaukat og ikke mindst slå-om-bluse du har syet deraf. Har du været der selv?
Var i London i Januar med min datter og forbi butikken, hvor jeg blev helt overvældet af alle de farver og mønstre at jeg lige måtte sætte mig ned et øjeblik, trække vejret dybt før jeg gik igang med at vælge ud.

Stine:)

strikkeforsker sagde ...

@Strikkeheksen & Linda: Jeps godt 2 år og med meget selvstændige meninger

@Lena: Det sker for jeg skal til USA i sommerferien

@Stine: Jeps jeg var i Aladins og blev ganske overvældet af alt det smukke stof, 3 timer senere var jeg så i Liberty. Det var en stofrig dag :-)

Inges uldprogram sagde ...

sikke da for pokker noget lækkert stof. Ja og fine modeller da.