søndag, marts 28, 2010

Flipping Out III - Mini Meltdown

Ugen har stået i DMs tegn med adskillige fødselsdage, en politisk (u)korrekt en i vuggestuen og en mere normal herhjemme (hun fik lov at få hele to småkager :-D ). Camilla Plums fødselsdagsboller vakte stor jubel, min samvittighed bød mig dog at halvere sukker og smørmængden i vuggestuens version... I dag blev den ucensurerede version serveret og de smager eddermame godt. Nå i diverse pauser har jeg nørklet med mit kludetæppe. I går blev kanten syet og dernæst riet på. Når man skal ri 5 m kantebånd på er det oplagt med noget TV, man ikke skal koncentere sig til. I et uagtsomt øjeblik endte vi i aftes på DR1. En eller fyr uden anstrøg af sangtalent var igang med at maltraktere U2 klassikeren "With or Without You" snøøøøøøøøøøøøøft. Skal mine licenskroner virkelig betale det møg? Hvorfor findes der ikke en rubrik med "Nej tak til "talent" og reality shows" på min licensregning?
Heldigvis bliver man glad i låget af Me and My Sisters stof og mønstre.


Med og uden blitz


Mønster: Me and My Sister, Flipping Out, Mini Melt Down
Stof: Me and My Sister, 2 pakker firkanter og en rulle med 1½ tommebånd købt samlet under vores USA tur i November. Teknisk set fødselsdagsgaven fra mine svigerforældre. Desuden 1,3 m bagside stof og 1/3m til kant. Opskriften siger den dobbelte mængde. Quadratisch, Praktisch, Gut - meget hurtigt projekt. Kan formentlig sys på en børnefri weekend.
Hot or Not: Hot og meget forårsagtig.

En påskeferie venter forude og der er klippet mønstre ud. Påsken skal stå i symaskinens tegn. for DM mangler sommertøj.

6 kommentarer:

Britt sagde ...

Stort tillykke med datteren!
Og fedt tæppe - farverne rammer da plet til foråret.

lykkefanten sagde ...

Tillykke til DM! Det lyder som luksusfejring på alle ledder og kanter, hvilket jo bare er i orden ;)

Skønt skønt tæppe, som man da vist kun kan blive glad af at kigge på!
Kh Karen

Heidi sagde ...

Smukt tæppe i skønne farver.

Lena sagde ...

Tillykke til frk. DM! Det lyder som om hun er blevet fejret på behørigt vis.

Skønt tæppe - jeg er helt vild med farverne.
(Jeg slukker i øvrigt hellere for TV fremfor at se /høre X-faktor...)

ulla sagde ...

Virkelig hot tæppe!!

Jette sagde ...

Hvor er det bare blevt et rigtigt smukt forårstæppe. Og god påske til dig, håber du får kørt nogle km på symaskinen.