fredag, marts 19, 2010

Computermojo eller mangel på samme

Vi snupper lige et af de billedløse og en statusopdatering.
Vandskaderne er ikke afklaret andet end der sikkert skal graves suuuuuk. Vi har heldigvis forsikring og ejerskrifteforsikring i samme selskab, så ingen panik endnu.

Ulykkerne fortsætter, grafikkortet på min bærbare stod af for en uge siden i protest over, at jeg har afgivet ordre på en Mac. Heldigvis skete det 30 dage før de 3 års garanti udløber og allerede i tirsdag var den repareret af en flink Dell mand. Jeg har været computerløs i adskillige dage, en skræmmende oplevelse.

På strikkefronten har jeg lige hæftet de sidste ender på en forårscardigan til DM fra Tiboodoo's billeder følger i næste indlæg, når omtalte Mac og kameraet har været i nærkontakt.

Der er håndarbejdsmesse i Middelfart i denne weekend. Jeg overvejer stadig, om DMobilen skal på langfart, men efter at have pendlet Odense-Århus flere gange i sidste uge, kan lysten til den fynske motorvej være på et lille sted. På den anden side, så er der censorkroner og forår på vej.

Er jeg den eneste, der synes, det er lidt underligt, at man skal betale 75 kr i entré til håndarbejdsmessen for at få lov til at bruge penge?

10 kommentarer:

Ingerlise sagde ...

Nej du er ikke den eneste! Er prisen ikke steget voldsomt?
Du trænger da vist til en god weekend ovenpå alle fortrædelighederne
Ingerlise

Jette sagde ...

Helt enig, du trænger til at komme til messe, men du har ret, det er steget godt, selv garderoben er dobbelt op af sidste år. Håber på at computer virker til næste indlæg, det skal bare du, ellers er man helt lost.

Karin Grøn sagde ...

Det lyder voldsomt- hvad får man for de penge? Jeg kan forstå en 203-30 kr til rengøring osv men de udstillende stande betaler jo også for at være der, så det må være en god forretning for en eller anden

Inges uldprogram sagde ...

Helt enig. Jeg synes også det er i overkanten med 75,- kr.Men det er lige som om at det bare bliver ok at indkræve 75, - kr for hvad som helst. Det gav jeg f.eks. også i ekspeditionsgebyr hos Sommerfuglen for et par uger siden. Jeg kan forstå forsendelsesomkostninger, men ekspedition det fatter jeg ikke rigtig.
Håber det går godt med vandskaden.

Kirsten sagde ...

Uf - velkommen i håndværkerhelvedet. På den anden side er det godt at få styr på omfangsdrænet, hvis det er dét, der har været problemet.
Wee - en Mac. Det drømmer jeg lidt om, så jeg glæder mig til at høre om erfaringerne.

Knittingbird sagde ...

Gleder meg til cardiganbilde i neste post. Og så synes jeg at du har fortjent litt luksus, om så til 75 kr i inngangspenger.

Lena sagde ...

En ulykke kommer sjældnet alene.... Åh, jo - så enig i at 75 kr. er meget for indgang uden at man som sådan får noget for pengene.
Håber du har haft en god weekend!

Strikkeheksen sagde ...

Jeg synes også det kunne være interessant at vide, hvad de penge går til - garderobe kostede desuden 20 kr, så jeg var glad for, jeg blev kørt lige til døren og ikke havde frakke med!

Håber, du snart får styr på computersituationen :-)

christunte sagde ...

En Mac - hvor dejligt! De er dog aldeles anderledes at arbejde med i forhold til "rigtige" computere, men ellers lækre og nemme at have med.
Selvfølgelig skal du da en lille tur til Middelfart - det lyder altså som om det er tiltrængt!

strikkeforsker sagde ...

Rart at høre, at jeg ikke er den eneste, der undre mig over entréen. Desværre nåede jeg ikke til Middelfart i denne omgang.
@Kirsten: Taaaaaaak - det var derfor jeg købte et færdigtrenoveret hus not :-(
Mac er foreløbig skønt, du høre nærmere om et par uger.

@ Christunte: De er skønne og stabile, som du selv skriver så er der problemet med at kommunikere med andre.