mandag, februar 01, 2010

Seyfarth Dobbeltstrik

Mønster: Dobbeltstrikket halstørklæde af Christel Seyfarth sælges kun som kit
Garn: 2x 95 g Seyfarth 2 ply kashmir, rendyrket luksusgarn til rimelig pris i betragtning af garnets kvalitet og en løbelængde på 375 m/55 g. Hermed 1365 m på garnometeret.
Pinde: 3,25 mm addi lace
Hot or Not: HOT. Det er fnuglet, superblødt og fedt design. Det er en vinder. Der er ialt 6 mønsterrapporter, hvor man skal koncentrerer sig mest omkring den miderste halvdel. Dobbeltstrik er sjovt omend lidt langsommeligt. Jeg gider normalt ikke strikke tørklæder. 1½ m gentagelser er bare for kedeligt. Men her har jeg muntret mig det meste af tiden.

Nr 1 hmmm fatter jeg nogen siden det her?
Nr 2 hey så svært er det ikke
nr 3 er der garn nok?
nr 4 det mønster er lidt trivielt.
nr 5 Hov har jeg nu læst forkert igen? Ville fem mønsterrapporter ikke være en passende længde?
Nr 6 "Hey kan dig og DM ikke liiige selv finde aftensmad, jeg strikker"?

Min lille forskerspire var med en tur på arbejde. Hun må ikke komme i vuggestue.

Jeg er gået i overlevelsestilstand. Den svære balancegang mellem nok nattesøvn, undgå at køkkent lukkes af fødevarekontrollen og at indhente det forsømte arbejde. Af en eller anden grund er der bare ikke meget plads til strik og symaskine i den plan. Er der nogen, der har et par timer ekstra i døgnet, de vil dele ud af?
Efter kl 21 er det ikke kun krystalgitre, der er frustrerede. Linda har beskrevet sin version. Men jeg har heldgvis en 3 L's papkarton med rødvin :-P
Sengetid vækkeuret ringer kl 5.50

8 kommentarer:

Britt sagde ...

Feeeeeeeeedt tørklæde! Og såååååååååå blødt! Tillykke med det.
Tja, livet som fuldtids-karriere-mor ER en balancegang. Der er laaaaaange perioder med meget lidt mig-tid. Og så lige pludselig får man en stump igen.....ren lykke! Til gengæld er livet fyldt med så mange andre ting i sådan et liv - jeg øver mig i at se det hver gang jeg synes det hele er for sejt.

Lena sagde ...

Nææææ, sådan et par timer ville jeg nok snuppe til mig selv....:-) Så kunne jeg også pleje min forkølelse.

Men det er suuuuper flot tørklæde -flot, flot arbejde. Hvor stort endte det med at blive?

Anonym sagde ...

Lækkert tørklæde, hvilken luksus at smyge 1½ m cashmerestrik om halsen. Den lille spire ser ud til at ha' fattet meningen med tavle og kridt :-) Det skal der nok komme noget godt ud af.
Vi ses med en vis sandsynlighed torsdag, hvis jeg undgår at måtte skære med den knivskarpe prioriteringskniv ;-)

KH
Kirsten

Efi sagde ...

Kan forestille mig det er det lækreste bløde tørklæde - mønsteret er superskønt at se på. En lille hjælper i denne travle tid - ja det er vist sejt på mere end een måde

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er det blevet flot - og cashmere er jo bare den rene luksus :-)

Britts råd er godt, at øve sig på at se alt det dejlige, medens man har et lille barn - tro mig lige pludselig er hun 18 ;-) Min yngste bliver 18 i år - jeg har masser af mig tid - og ser tilbage på alt det hårde arbejde gennem et lettere lyserødt filter ;-) Ak nej, det er slet ikke nemt!

PS: Nu skal du jo heller ikke tro, at problemerne er ovre, når de er 18, men man kan i det mindste strikke, medens man bekymrer sig over, hvad de foretager sig ;-)

Lisbeth sagde ...

Du har fået endnu en award... Det er nemlig en fornøjelse at se dit håndarbejde.

Merete sagde ...

Virkelig flot stykke arbejde. Det vil du kunne glæde dig over i mange år.

Jette sagde ...

Superlækkert tørklæde, mere luksus kan man vist ikke forlange. Kan godt huske manglen på søvn og alenetid, men det kommer igen, men problemerne bliver ikke mindre selvom de bliver større, det er bare nogle andre ting der kan holde en vågen om natten. Og har desværre ikke timer i overskud du kan låne, starter en time før dit vækkeur, men går så også død senest kl. 22. Vi ses torsdag, hvis ikke der kommer mere sne.