lørdag, januar 30, 2010

Hov jeg sidder hjemme i min gyngestol med friskbrygget espresso i kruset og fyldte chokolader indenfor rækkevidde. Hvad der er endnu mere skønt er, at manden sidder i sofaen ved sidden af. Kort sagt: Det er konference og kursussæson. Hr og Fru Strikkeforsker opholder sig samtidigt på matriklen i hele 4 ude af 20 dage i denne tid. Fornøjelsen ved at hhv at være under uddannelse indenfor sundhedssektoren og forsker. Bedste er "inviteret" på besøg i næste uge, så jeg kan komme på karriererudviklingskursus og passe strikkecaféen, mens manden nyder pints er på kursus i England.
Første på ugen var jeg i Ringkøbing - det tager præcis en strømpe str DM at kører strækningen Odense-Ringkøbing. Igår var det Århus, men undertegnede trak en nitte i lotteriet og måtte være chauffør, så ingen strikketid til mig.
Pinde: 2½ mm bambus
Mønster: standardopskriften med 36 m
Garn: 30 g zauberball Frische Fisch - resterne fra dem her.
Hot or Not: Hot - DM siger glad "Strømper"

Fru Strikkeforsker er blevet et år ældre siden sidst og fejret på behørig vis. Der vanker selvfølgelig gaver såsom en elastikfod til min overlocker. Et garnnøgletroldekugle og gavekort til selvforkælelse og lovning på en egodag til mor fra manden. Svigerforældrenes gave resulterede som bekendt i shop amok.

Fra mig til mig: En grøn lykkepose fra Wollmeise.


Ellers nyder jeg det smukke vintervejr, forhaven har nu i snart 1½ måned været dækket af sne og i nat blev endnu 5-10 cm tilføjet dyngen. Jeg kan sagtens klare et par uger mere med sne og frost, men så er det også ved at være tid til forår.

9 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Det lyder godt nok som ægte dansk råhygge :-)
Tillykke med fødselsdagen - jeg har også "troldekuglegarnnøglet" - en af mine absolutte favoritter ;-)

Herligt at transporttid kan transformeres til et færdigt produkt - og jeg er vild med de dejligt uens strømper :-)

Har stadig ikke fattet, hvordan man får fat i det wollmeise-garn, men det siver vel ind på et tidspunkt ;-)

Jette sagde ...

Tillykke med fødselsdagen og du har som sædvanlig fået lækre gaver, smukt garn og søde sokker til DM. For min skyld må det sne godt snart smelte, tænk sig hvis jeg nu sner inde på torsdag, det ville jo være en katastrofe. Dejligt at i hygger jer sammen, og ja det må godt snart blive forår.

Birgitte sagde ...

Forsinket tillykke med fødselsdagen :)
Det lyder som om der er dejligt dér i gyngestolen :)

christunte sagde ...

Ih - det der wollmeisegarn er altså også bare lækkert....

Linda sagde ...

Kære Ulla, tillykke med dagen!
Han har da helt check på gaverne, din gemal! Og ja, det er rart at have dem hjemme, for ellers genlyder stilheden godt nok i hovedet - det er jo lige før man vækker børnene igen, for at få lidt uro (NOT!!). Siger hun strømper, nåee, lille mus...
knus herfra!

hanne sagde ...

tillykke tillykke!!!!

Jeg hader at køre mere end 20 sammenhængende kilometer, vil osse hellere rykke i strikketøjet end i rattet :)

Efi sagde ...

Dejlig med lidt hygge i det lidt hektiske program - og tillykke med fødselsdagen.

Lena sagde ...

Tillykke med dagen - fine gaver og strømper!

lykkefanten sagde ...

Tillykke tillykke! Håber du havde en dejlig fødselsdag! Det lyder som nogle dejlige gaver.

Også søde strømper til DM!

Kh Karen