lørdag, januar 02, 2010

Underground Railroad Quilt

Juleferien nærmer sig sin afslutning. Nytåret blev fejret stille og roligt, god mad, champagne, vin og en omgang scrabble (på engelsk). DM havde det megasjovt. Vi pustede serpentiner, gik en nytårstur for at se fyrværkeri, sagde skål og iøvrigt havde det sjovt. Hun har lige siden sagt "bombe-lys" og spejder efter fyrværkeri. Meget stille og rolig aften, som var tiltrængt efter julens festivitas.
Opmærksomme læsere vil bemærke, at knitmeteret er på nul. Der er endnu ingen færdige strikkeprojekter. Men til gengæld indledes året med:
Underground Railroad Sampler


Mønster: Underground Railroad Sampler af Eleanor Burns & Sue Bouchard
Produktionstid: Marts 2009 til Januar 2010.
Materialer: Et umiddelbart gæt er omkring 12 m stof bagsiden alene åd 5 m, kantebåndet næsten 1 m samt bomuldsfor. Altsammen indkøbt i USA i Sommer 2008 og her sidst i november.
Hot or not: I betragtning af, at det er mit første projekt ud i quiltning og uden mentor, så er jeg tilfreds. Der er skønhedsfejl og ting, der skulle gøre om. Men det har været sjovt og lærerigt at lave den. Jeg har helt klart mod på at fremstille et sengetæppe til soveværelset. Det skal ikke være min eneste hobby, for jeg løber meget hurtig tør for plads til fremvisning af quilte.
Jeg fik bogstavelig talt tømt spole med quiltetråd.

Et nyt år er begyndt og jeg vil bruge mine sidste feriedage på at tænke over vinterens hobbyprojekter. Hvis jeg skal undgå pinlige øjeblikke i VS må jeg nok hellere begyndet at tænke på DMs fastelavnskostume?

19 kommentarer:

Efi sagde ...

Et stort arbejde er blevet forvandlet til et utroligt smukt tæppe - misundelig - kun en voldsom snert, som er totalt uklædelig. godt nytår

Birgitte sagde ...

Super flot tæppe! Det ser godt ud!

JetteM sagde ...

Jeg kan nu ikke se at din quilt mangler noget. Det er nogle knaldgode stoffer , du har valgt. Og mindst en fejl skal der jo være, ikke?
Den er bare flot.

britt sagde ...

Tillykke med den - den er utroligt fin!
- og detaljen med kuffert-sengebordet er sjov :-D - meget passende for berejste forskere.
Tja, du har fanget færten af livet som mor. Dårligt er julen ovre før der skal tænkes på fastelavn - jeg satser på at udklædningskisten allerede rummer passende ting til begge unger i år..
Knus,
Britt

Fríða sagde ...

wow, hvor er den blevet flot! til lykke!
kh.fra Island
Frida

lykkefanten sagde ...

Hvor er det smukt!!! ... jeg er helt betaget og får en kraftig lyst til at give mig i kast med endnu en hobby... men der er nu ikke megen plads til quilter her hos os heller ;)
Godt nytår!
Kh karen

Lena sagde ...

Hvor er det blevet flot - jeg er ret så vild med de stoffer du har valgt, det er nogle flotte farvekombinationer (og er der en enkelt fejl eller to kan du jo bare referere til de gamle amerikanske kvinder, der bevidst lavede fejl i deres tæpper). Skal det bruges som sengetæppe eller hyggetæppe?

PS: Min Pfaff er en performance 2056 - købt i en lokal butik i Horsens.

christunte sagde ...

Det er virkelig blevet flot! Hele det store arbejde værd, synes jeg.
Fastelavn? Tjah. Du må glæde dig over, at det er dig, der bestemmer i år. Hun kan hurtigt nok selv komme med ønsker som Prinsesse, Sushi, Virusmonster, Ludobrik, Tryllebog eller Vandpyt. (Alle, undtagen prinsessen, taget fra den virkelige verden...)
Ser frem til at høre, hvad du beslutter dig for!

Merete sagde ...

Et imponerende arbejde. Må vist lære at sy patchwork på maskine. En rigtig pæn farvesammensætning.

Merete sagde ...

Et imponerende arbejde. Må vist lære at sy patchwork på symaskine.

hanne sagde ...

fantastiskt!!

Karin Grøn sagde ...

Flot arbejde. Det bliver et stykke " arvetekstil"

Strikkeheksen sagde ...

Nøj, hvor er den flot, sikken et arbejde - en værdig måde at begynde det nye år på:-) Jeg kan forestille mig, at der er en masse ballade med at få motiverne/delene syet præcist sammen. Uha, det er godt gået :-)

Beate sagde ...

Stort arbejde og et flot tæppe blev det ud af alle anstrængelserne- og forhåbentligvis også lidt hyglige stunder.

Dorte sagde ...

Det ser godt ud !!

.... og minder mig om, at der på hylden ligger adskillige patchwork-ufoer ...

Gittemay sagde ...

Smukt smukt smukt. Tillykke med bedriften :-)

KH Gittemay

schjerning sagde ...

WOW! siger jeg bare... hvor er den flot. Jeg er dybt imponeret. Sikke et stort arbejde.

Kirsten sagde ...

Øj, et arbejde, flot lavet. Godt nytår!

Jette sagde ...

Vildt flot!!!!!!!!!!!
Det må være både lettelse/øv er det allerede færdigt følelse med sådan et stort og spændende projekt.