fredag, januar 15, 2010

Dobbeltstrik

Hov ugen forsvandt på mystisk vis. Vi snupper den hurtige version:

  • Hæklekursus på Themsens Café lørdag, superhyggeligt og nu fatter jeg lidt mere (muslingemønster).
  • Eksamen er nært fortstående (mandag), så jeg er på "vagt" hele weekenden, blackboard skal checkes jævnligt for spørgsmål
  • Strikkeaften med onsdagsslænget
  • Københavnertur (hmmm mere præcist Lyngby) i embeds medfører. Jeg havde en hyggelig samtale med en kinesisk pige om strik og Danmark i S-toget mellem Jægersborg og Hovedbanen. Et kamikazeraid hos Sommerfuglen resulterede i mit billigste besøg til dato med stadig garn med hjem inden turen gik hjem til DM og manden. Det bedste ved at bo i Odense er, at både Århus og København kan nås på 1½ time.
Mit dobbeltstrikkede tørklæde har nu passeret fire mønsterapporter og er godt 2/3 færdig. Spændingsmomentet er, at det grønne cashmere slap op 4 pinde efter midten og det næste nøgler er også i den lette ende af vægtskalaen. Jeg satse på, at det bliver færdig til en Londontur midt i februar. Manden skal igen-igen på kursus i London. Denne gang 2 uger og som kompensation har DM og jeg fået billetter til weekendtur til London wheeeeeeeee Liberty here I come!
Idag har jeg opdaget, at andre har tilmeldt mig et todages internat, mens manden er væk OOOOOOOOOOOOOPPPPPPSSSSS
Det er fredag aften, som heldigvis er fri for både X-factor og Disney, til gengæld er baggrundsstøjen Dragon Age, som manden muntrer sig med på PS-3'en. Nu er det tid til dobbelstrik

9 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Flot, flot tørklæde. Håber, at der er garn nok!

jeanette hegaard sagde ...

Hatten af for at du strikker dobbeltstrik - synes det er dræbende langsomt at strikke :)

christunte sagde ...

Tørklæde i dobbeltstrik i cashmere? Ligner en sikker vinder! Det er nogle rigtig flotte farver.

Eva sagde ...

Det var et inspirerende kig indenfor på din blog. Fine ting, du laver. Hvordan holder du dog gejsten?

Strikkeheksen sagde ...

Det bliver smukt dit tørklæde - et tålmodighedsarbejde her i januar :-) Jeg har også lige strikket i ren cashmere - uha, det er skønt :-)

Kirsten sagde ...

Det ser godt ud!
Hvoraf kommer de 750 m forbrug i år?

Efi sagde ...

Strik i ren cashmere - det må være guf. Smukt dobbeltstrik i dejlige farver - hele tre ting på een gang, nøj

Jette sagde ...

Ja, det er lækkert strik du har gang i. Og skal du ikke have puttet visakortet i fryseren, det brænder da vist varmt, når du skal til London..:o)) Je ve mæ..:o))

britt sagde ...

Yummi yummi - det ser læækkert ud!
KH Britt