onsdag, december 23, 2009

It was the night before Christmas...

... lige nu dog to nætter før Jul. Familiens julestrømper er klar. Fra venstre mod højre. DM's, min og hr Strikkeforskers.

Nu er det bare spændende og se, hvad der er i dem julemorgen. Vores families koncept er en klon mellem dansk og engelsk/amerikansk jul. Vi får gaver etc fra resten af familien juleaften. Julemorgen er der så gaver i julestrømpen. Manden finder mine gaver og omvendt, DMs fylder forældrene. Desuden har Santa i nattens løb bragt en gave til DM, som hun ser julemorgen. Den er ikke pakket ind, men står bare ved juletræet. Mit lille sludrechatol er begyndt at forstå lidt af konceptet "Jul".

Jeg har gang i to strikkeprojekter for tiden. Det ene er et topstykke strikket i en supersoftklon direkte fra spolen og sovset ind i spindeolie. Det andet er udsøgt luksusstrik, dobbelt strik efter diagram i det blødeste, dejligste cashmere fra Christel Seyfarth. Nøj hvor er der stor forskel på de to. Charmen ved maskinstrikkegarn er meget lille, når cashmere lige har kærtegnet hænderne. Men prisforskellen er også en faktor 10.
Fraregnet en lille strikkeprøve, så er det her mit første forsøg på dobbeltstrik:

Der er 4½ motiv endnu, hvis garnet altså rækker.

DMs yndlingsbog for tiden "Nana læse". Nana (italiensk for bedstemor) læser The Night before Christmas højt. Et fedt koncept når bedsteforældrene bor på den anden side af Atlanten: Man kan optage højtlæsning af de forskellige sider, der så aktiveres af lyssensorer. Læs digtet her.


Glædelig Jul til alle min læsere.

10 kommentarer:

Louise sagde ...

Også rigtig god jul til dig og din familie!

britt sagde ...

Rigtig glædelig jul, Ulla!
Lækker-lækker - så kom du igang med cashmere-kittet. Yummi Yummi!

Jeg kan i øvrigt anbefale at vaske supersoften før brug - jeg strikker aldrig af det med spindeolie i - dels synes jeg det er træls og dels tåler mine hænder det ikke rigtigt.

Dansk-amerikansk jul synes jeg lyder ret godt - og jeg tror egentlig det er mere børnevenligt end den danske....uuhh, hvor kan det være en pine at vente hele dagen...

Knus,
Britt

Efi sagde ...

Også en rigtig flædelig jul til dig og din familie.

Cashmere moms hvor lækkert

Lena sagde ...

Rigtig glædelig jul - det bliver jo næsten dobbelt jul hos jer.
Vi laver også lidt om i år med 3 børn fra knap 2 til 6 år - juletræet tændes når mørket falder på, der danses og pakkes op - og først bagefter spiser vi. SÅ er børnene knap så overgearede.

Jette sagde ...

Rigtig glædelig jul til dig og din familie, med ønsket om endnu et nytår med masser af fiberrelateret stof fra dig. Og smukt som strømperne hænger der og venter. Øj, er du kommet igang med det lækre kit fra Seyfarth, har lige set udsendelsen med hende, glæder mig vildt til hun kommer på Cafe'en.

hanne sagde ...

wow hvad man ikke kan i disse it tider, Langdistancegodnatlæsning.

Rigtig glædelig jul til dig og dine
knus hanne

Inges uldprogram sagde ...

Hold da op dobbeltstrik, det tager jeg sørme hatten af for.. Glædelig jul da strikkeforsker.

Karin Hørkilde sagde ...

Kæreste Ulla. En rigtig glædelig jul til dig og din familie osse. Det lyder, som om I virkelig har forstået at snuppe det bedste fra den danske og den amerikanske juletradition og få det sammensat til den helt perfekte jul;-)
Hold op, hvor er dit dobbeltstrik bare flot!!!!! Respekt for det!!
Kærlige julehilsener fra Karin
P.S. Tak for juledigtet;-)

Linda sagde ...

Glædelig bagjul til dig og dine! Jeg synes det lyder som en rigtig god sammenblanding af jul, traditioner laver man bedst selv. Og de små har tid til at lege og opdage gaverne fremfor at få dem smidt i nakken på een gang.
Håber alt er forløbet fredeligt og frydefyldt.
knus, Linda

Strikkeheksen sagde ...

Håber, I havde en rigtig god jul - fantastiske julestrømper iøvrigt - måske nogle du selv har quiltet? :-)
Lyder ikke som de optimale projekter at have kørende på samme tid ;-)