tirsdag, december 29, 2009

Feriesysler

Juleferien er traditionen tro, det tidspunkt, hvor man indenfor mit erhverv drosler ned og ikke åbner mailkontoen. Den uge, hvor ingen forventer svar på emails med kort varsel og der er lukket ned for varmen på arbejde. Derfor er er der tid til at hobbyprojekterne, så når DM snorker i barnevognen eller på værelset er der mig tid. Resten af tiden er stuegulvet overstrøet med Duplo, trædyr og bøger. I dagslys bliver der arbejdet på min Underground Railroad quilt. Bernetten er igang med at tygge sig igennem tre lag materiale og alle tanker om frihåndquiltning er udskudt til jeg ejer en ordentlig symaskine. Der er dømt rette linier og pæne vinkler ingen fine bølgemønstre.

Det er ved at være tid, til at gøre status over 2008. Følgende strik er blevet færdigt:
DM har fået en Lille Idas Blomstervest, baby i rib x2, en trøje i regnbuegarn, Tiboodoo's kjole og cardigan, Ole Lukøje kjole, Ænder, en halsdisse og adskillige par strømper
Jeg har fået en Claudia, Green Mountain Gardens Cardigan, en selbu modern hat og flere par strømper.
Manden har fået tre par strømper og tanten en Iris.
I alt er der blevet strikket lige godt 10 km garn, der med den gennemsnitlige løbelængde på mit garn svarer til ca. 2½ kg garn. Dermed kan man konstatere, at garnlageret nok skulle overleve en finanskrise efterfulgt af 7 magre år uden tomme garnlagre her på matriklen. Hvis det sker er der jo nok også en uldham eller to, der kan spindes til garn :-)
Desforuden er DM blevet tildelt en ny julestrømpe og fået syet adskillige beklædningsgenstande.

Produktion er helt klart øget sammenlignet med DMs første leveår, men symaskine og overlocker stjæler en del af strikketiden.

7 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Jamen sådan er det jo, man kan bare ikke nå det hele :-) Og så er det jo værd at huske på, at det er god skik at fokusere på dét man har nået og det er da ganske godt gået, hvad du har præsteret med en lille bebs i huset :-)

Din quilt ser iøvrigt fra min synsvinkel fantastisk ud :-)

Godt nytår :-)

Karin Grøn sagde ...

Du har godt nok været flittig. Det er imponerende. Jeg er fuldstændig vild med dit dobbeltstriktørklæde- det er et fantastisk mønster og cashmere garnet er garanteret utroligt skønt at arbejde med

britt sagde ...

Jeg kan godt forstå at du nyder dagene - det er herligt som der er ro i huset, når de små sover til middag...en lidt anden sag end her i huset, hvor der er 2 særdeles levende lopper om ørerne konstant...
Quilten bliver skøn - også med enkle lige linier.
:-) Britt

Lena sagde ...

Det er en ret imponerende liste over færdige projekter.
Jeg frihåndsquiltede et tæppe på min gamle symaskine - den brændte simpelthem sammen af det! Til gengæld gav det mig en god undskyldning (godt hjulet af et godt tilbud) til at købe mig en skøn Pfaff-maskine med undertransportør og hele svineriet. Og den quilter hele og halve tæpper uden at kny!
Det ser nu lækkert ud - dit tæppe - omend lidt besværligt at bakse rundt med.
Dejligt med ferie - jeg nyder også mine sidste fem dage i absolut fred for familie og arrangementer.

Birgitte sagde ...

Flot produktion! Glæder mig til at se det færdige quilt.
Godt nytår :)

Inges uldprogram sagde ...

Det er da en imponerende produktion, og så er du endda en ung karrierekvindemoder. Hatten af.
Vil lige tilføje, at jeg også er Pfaff fan, og skal have een igen, når min flytter hjemmefra til sommer.
Godt nytår.

kludemutter sagde ...

Hvor er det et flot tæppe ;)
Du kan sagtens være stolt af det.
Så tror da pokker du ikke har tid til at strikke også.

Yt