onsdag, november 18, 2009

November Socks!

Resten af november er udråbt til strømpestrikningsmåned, DMs natstrømper er næsten for små, manden tigger om tykke, uldne strømper til cykelturen og jeg har lyst til farverige strømper til trods for, at min skuffe med hjemmestrikkede strømper knap kan lukkes.

ÆV hvor jeg hader november, men mine Frische Fisch lyser op monsunmørket. Jeg er i venteposition i mere end en forstand.

1) Jeg venter på garn. GMGC er klippet op, ærmerne monteret og jeg er klar på at strikke kanter, desværre mangler jeg et nøgle garn for at kunne færdiggøre den.

2) Jeg mangler bagsidestof til Underground Railroad Quilt

3) Når GMGC er færdig starter næste udfordrende projekt, det bliver nok en omgang dobbeltstrikning. Jeg er i træningslejr.

4) Venter på at H1N1 hysteriet aftager.

6) Ditto med "Spar på CO2 fordi der er klimatopmøde" -Kendte danskere står i kø for at være "klimavenlige" - stik mig en gulvspand. Lad os få en saglig diskussion og gøre noget ved sagerne. Donna Quixote kæmper for at luge ud i klicherne og præge fremtidens beslutningstagere.
Nå men det er lykkedes mig at fornærmere et par politikeraspiranter på det seneste. Den seneste valgkampsmani med at uddele flaskevand med særtrykte etiketter er min yndlingsaversion. Jeg fatter ikke det chicke i at drikke flaskevand ofte importeret langvejs, når det danske grundvand er af udsøgt kvalitet.
Jeg fik skovlen under en ældre socialdemokrat en tidlig morgen foran vuggestuen... Vandflasken kunne han ikke rigtig redde sig ud af, mumlede noget om, at han serverede postevand på rådhuset... Om æblerne var økologiske? ØØØØhhh han havde selv hentet dem hos bondemanden.
Det var først senere på dagen, at Fru Strikkeforsker, der er iøvrigt er erklæret "tree hugging liberal", indså, at hun havde diskuteret med den detroniserede bykonge, Boye den første, der vist desværre har genvundet magten takket være Villys venner.

Det er iøvrigt sjovt at se udviklingen i valgkampen. For 10 år siden var der fadbamser til far, roser til mor og slik til ungerne. Nu står den på flaskevand, æbler og "vind en cykel". Kun et parti er fastlåst i fortiden og vogter "Den danske valgkampskulturarv". De uddeler vingummier til børnene og insistere på flæskesteg til de gamle.

9 kommentarer:

Bettina sagde ...

Enig, bl.a. ang. vandet - har altid trofast vand med hjemmefra til hele familien i KleanKanteens. Blev en gang helt seriøst i Sommerland Syd spurgt af en fremmed, om jeg var på udflugt med min børnehave, fordi jeg kom der med fire forskellige farver drikkedunke og skulle fylde dem op igen. :o)

zeusstrik sagde ...

jeg kan på en måde godt ta hatten af , for nogle som holder fast i "gamle dyder" i stedet for at springe på modehysteriet, for at please vælgerne. Stå fast på det de står for, i stedet for at udgi sig for at være en hel masse og så alligevel ha en skjult dagsorden, eller falde til patten for at få magt! Uden at være det mindste politisk minded. Jeg er 100 % enig i din vandpolitik, særligt fordi vi har verdens bedste vand lige ude i køkkenet!!! Og tillykke med din uimponerthed af kendissen, selvom du ikke vidste hvem han var :)

Lena sagde ...

Altså jeg synes også november er dødssyg (hvad har vi haft - 3½ solskinstime??), H1N1-hysteriet fuldstændig hen i hampen og jeg køber kun kildevand når min 'kontor-vand-flaske' skal skiftes ud. Valgkamp, ja, det er vist bare godt den er overstået. Til gengæld kan man vist aldrig få for mange hjemmestrikkede sokker. Håber ventetiden ikke bliver alt for lang.

britt sagde ...

hæhæ....der fik du sgu skovlen under ham...
Jeg er også i den grad ved at få spat af klima-hysteriet. Jeg er absolut også af den økologiske og miljøvenlige slags, men nogle af argumenter politikerne kappes om at komme til torvs med er simpelthen for langt ude!
H1N1...tja, jeg venter såmænd bare på at børnenes angreb af den går over....i mandags var halvdelen af Asgers klasse syge (incl A!)...og nu viser Signe de første tegn....
Knus,
Britt

Efi sagde ...

ja føj for en måned - pøj pøj med strømperne - de er da til at overskud

Jette sagde ...

Held og lykke med strømperne, ligeså surt som november, men du har jo fine projekter at se frem til når posten dukker op.

Inges uldprogram sagde ...

Jo jeg årstidselsker er også kommet i tanke om at november er overflødig. Ud med den og ind med flere anti H1N1 hysteriske.

Kirsten sagde ...

He, he - kæmper du også mod vindmøller? Helt enig i øvrig med vandet, det er noget pjat med flaskevand. Æblerne er vel ok?
God vind med sokkerne og glæder mig til at se fiskene - nu er der kun en uge tilbage til december, julekalender og julemeloditerroren.

Knittingbird sagde ...

Ønsker deg en god første søndag i advent og en deilig førjulstid! Klem fra Cambridge