tirsdag, oktober 27, 2009

Strikkeforsker på farten

Vi snupper lige et af de korte indlæg. Jeg missede både lagersalg hos BC og kreativ messe i Fredericia. Det er vist både manden, garnlageret og dankortet glade for. Istedet er jeg på langfart til Tyskland. Det vil sige, jeg noget nær missede flyet fordi DSB besluttede sig for at lade lyntoget bevæge sig med sneglefart på grund af blade på sporene. Hallooooo efteråret kan vel ikke komme som en overraskelse hvert år????
Sjovt nok har Deutsche Bahn ikke de samme problemer, ICE kører fint med 190 km/t og næsten til tiden selvom det er efterår.

Men jeg nåede flyet takket være en flink forretningsmand med firmakreditkort og en nærtforstående flyafgang til Bangkok. Vi blev enige om, at dele en taxa fra Høje Taastrup var hurtigere end at vente på, at Egons busser blev fyldt op med pensionister, skolelærer med masser af bagage og andre langsomme folkefærd.

Lidt tilbehør til DMs garderobe er blevet færdigt.

Garn: Aracunia alpakka 50 g
Opskrift: Halsedisse efter Nannas opskrift.

Nu er jeg på vej hjem og fordriver tiden i Tegel, mens jeg venter på flyet. Jeg har lige nået et par timers gåtur langs Unter den Linden og området omkring Rigsdagen. Nå men nu er det vist tid til at finde SAS skranken og check-in til københavnerflyet. Om alt er vel er jeg hjemme inden midnat og i morgen er er der endnu et foredrag...

7 kommentarer:

Knittingbird sagde ...

Jeg er dypt imponert over at du kombinerer jobbreise med tilbehørsstrikk og blogginnlegg! Superwoman:-) Og veldig flott rosafarge i den halsedissen. God tur hjem!

Lena sagde ...

Det minder om mine købehvaner-dage, hvor S-togene ikke kunne køre, fordi dørene ikke kunne lukkes pga. sne.... Totalt surprise med sne i januar.
Hmmm, du har vel ikke haft tid til at kigge på garnbutikker, men kender du nogle gode i byen hører jeg gerne - manden og jeg skal på tur om en måneds tid. Sød halsedisse - garanteret praktisk.

christunte sagde ...

Uha da - lyder en anelse stressende. Godt, du kan strikke!

Strikkeheksen sagde ...

Herligt at ventetid kan bruges til blogindlæg :-) Jeg har da aldrig hørt at DSB ikke kan køre p.gr.a. blade - har ellers pendlet i en del år, hvad mon næste undskyldning bliver ;-)
Sød halsedisse :-)

Efi sagde ...

DSB er efterhånden et kapitel for sig, dejlig halsedisse, smart tingest som varmer de rigtige steder,og ingen farlige ender der hænger og dingler - sådan en må jeg vist lige få strikket til Michell - håber du er vel hjemme, husk nu at passe på dig selv.

Ulla sagde ...

Takker!

Jeg har faktisk mere strikketid, når jeg er på rejse end derhjemme. Der er næsten altid et par strikkestunder i toget, flyet eller om aftenen på hotelværelset inden sengetid eller internetstunder i lufthavnen.

zeusstrik sagde ...

skynd dig hjem , så du kan nå toget til næste weekend :)

glæder mig til vi ses