fredag, oktober 09, 2009

Iris

ÆV det er blevet den tid på året, hvor man bare ikke er hjemme til at tage nogenlunde vellykkede billeder. I må nøjes med elendige billeder af en færdigstrikket Iris. En klon kan ses her - fakta boksen er faktisk den samme bortset fra, at farven er kaffebrun og ikke påfuglegrøn.
Det eneste usædvanlige er, at det er et bestillingsarbejde. Jeg har for første gang (minus alpakka og teltpløk eventyret for svigermor) strikket på bestilling. Nu afventer vi modtagers reaktion og valg af lukketøj.

Idag er enden på første kvarters undervisning, jeg er godt og grundigt træt og mentalt brugt. De sidste kuverter til uge 43's arrangement for gymnasieelever er pakket. Så der er dømt efterårsferie en stor del af næste uge. For ugen efter igen brager det løs igen med gymnasieelever, mundtlig eksamen, legeaftale i Tysland, og meget andet. Livet er skønt, når der sker noget. Men lige nu har jeg brug for et pusterum.

Til sidst snupper vi lige et stilbillede af DM's Ole Lukøje.

Fra venstre mod højre:
Bordeaux Tvinni - fra Lavender), biese = pudderrosa duo silke-merino), sort tvinni (ny ribjakke), lavendel tvinni alpaca (den rigtigt fra Heinrichsen, ikke Isagers nye slaskegarn, fra Lavender), grøn tvinni (Buttercup), mørkelilla duo (Claudia). Fordelen ved at holde sig til samme garn type, der er (næste) altid rester nok :-D
- og en god undskyldning for liiige at supplerer med bare et enkelt nøgle. Det kan jo altid bruges.

2 kommentarer:

Lena sagde ...

Klonen er i hvert fald rigtig god, så mon ikke modtageren bliver glad. Jeg har også et par vanter der har ligget et par dage og ventet på lys. Men NU er der dømt ferie OG jeg har slået op til nyt strikketøj.
God ferie til dig også!

zeusstrik sagde ...

jeg kan faktisk bedst li billedet af kjolen MED indhold, hun er bare så sød:)