fredag, oktober 02, 2009

Det er ganske vist....

Første model her på matriklen fra Annette Danielsens nye bog meldes færdig.
I må nøjes med dette billede af en vinkeglad DM. Frøkenen har ild i rumpetten og står sjældent stille mere end 2 sek ad gangen.
Mønster: Ole Lukøje str 2 år. Kjole/tunika med vendestrik og bieser.
Garn: Tvinni, tvinni alpaca, duo og duo silke merino assorterede rester. Hvis du kigger i arkiverne kan du bl.a. genkende Violet, Buttercup, Lavender, Claudia, Ugler, Ny Rib Jakke. Der går omkring 15-20 g af kilefarverne, knap 30 g af ærmefarven og ca. 20 g til bieserne.
Hot or Not: HOT - pædagogerne i vuggestuen har allerede hintet, at jeg da sagtens kunne sælge mit strik. Jeg er mægtig tilfreds, lagerbasker og strik med lang holdbarhed. Me like!

p.s. Den har faktisk være færdig i flere måneder.

18 kommentarer:

christunte sagde ...

Ih, hvor er du hurtig! Modellen (både den indeni og den strikkede) er da superfin.
Jeg er stadig på "kigge-billeder-og-læse-opskrifter" stadiet med min bog.

Strikkeheksen sagde ...

Da står hun da ellers så fint lige der, hvor er hun en pragtfuld unge :-) Med en meget fin kjole - den er virkelig sød :-)

Clemme sagde ...

Den er SÅ fin den kjole. Jeg var faktisk forbi Kunstladen på Fanø i sidste weekend og se "udstillingen" med Anette Danielsens modeller, og der var netop denne kjole en af mine favoritter :) Og din lille vinkende model er da bedårende :)

Mette G. sagde ...

Hvor er de bare fine begge to. SÅ flotte! Hm - mon jeg kan stoppe min 20-årige datter i sådan én?

Britt sagde ...

Den er superfin - jeg kan rigtigt godt lide den i de farver du har valgt.

lykkefanten sagde ...

Den ser lækker ud og DM er simpelthen pragtfuld!
Har endnu ikke haft fingrene i et eksemplar af bogen, men det må jeg vist snart have.
KH Karen

Lena sagde ...

Den er sååå fin - og sikken en fin model.
Hvorfor har den været færdig i flere måneder - er bogen ikke lige udkommet? (Og jeg skal vist have købt en version til mig selv(

Kirsten sagde ...

Rigtig sød :-)
Jeg er lige begyndt på en svovlstikke-trøje i lilla str 4 - herligt retstrik :-)

Jette sagde ...

Hold da op, du er da godt nok "hurtig" på pindene...:o)) Men sød er hun med den fine kjole, og skøn aften med Annette igen igen, hun er bare herlig.

Knittingbird sagde ...

Nydelig kjole og nydelig jente:-) Ser ut som en flott barnehagekjole også, litt god varme over magen er bra forsikring mot det som jeg tror på dansk heter "vuggestuepæsten";-) Jeg kjenner ikke til denne boken overhodet. Er den verdt et nettkjøp tro?

strikkeforsker sagde ...

@ Alle - TAK!

@Knittingbird: KØB DEN!
Jeps vuggestuepest. Jeg sværger til uldbody eller uldvest fra september til april. En natdragt i uld er fremragende til små børn, der sparker dynen af... uld er godt, meget uld er meget godt.

@Mette G: Du regner bare opskriften om, den store vil sikkert gerne have en sådan.

@Kirsten: Den glæder jeg mig til at se.
Hmmmm jeg har haft et sneak-peak af udvalgte opskrifter, derfor er den færdig ;-)

Efi sagde ...

Hold da op hvor er du hurtig, den er rigtig nok sød - men det er din lille datter nu også - hun ser ud til at være en lille charmetrold

Inges uldprogram sagde ...

Nej altså, hvor er du hurtig. Jeg mener du købte da bogen i torsdags ?+)&%¤#
Den er super fin til lille DM.

Bettina sagde ...

Fin, sød, skøn! Ungerne har allerede kigget i den bog, du fik mig prakket på til Strikkefestival *s*, og de har udvalgt en håndfuld modeller hver og forventer, de er færdige i går. ;o)

Fru Thorsted sagde ...

Nøij manner, turbostrik dér!! Tænkte jeg, indtil jeg så der var en anelse "snyd" med i spillet. :-) Men supersøde er de jo, både pigen og kjolen. Rigtig fine farver du har lavet den i.

Britta sagde ...

Hvor er hun dog fin i sin nye kjole. Jeg kan meget bedre lide farverne på din udgave end på den i bogen, men jeg er heller ikke til pastel...

Marie sagde ...

så nydelig hun er!!! kjolen og!!

HandmadeByMalle sagde ...

hvor er hun dog bare bedårende din skjønne datter....og sikke fin hun er i sin nye kjole og robeez sko på fusserne....det kan jeg li'!