torsdag, september 17, 2009

Hjemme igen

Tilbage på kontoret efter 5 dage i de franske alper med:
Forrygende forskning
Festlige venner/kollegaer
Fransk Cuisine
kort sagt: Jeg har været en tur tilbage til livet før DM. Kufferten er ladet med franske specialiteter og gaver til dem, der blev efterladt derhjemme. Min økuller er kureret for et par måneder. Hold op hvor har jeg savnet at rejse og være til konference. Knap så fedt er det at skulle forelæse kl 10, når DSB først ankom til Odense kl 1.30 i fredag nat. Manden og DM har iøvrigt storhygget sig derhjemme.

I dueslaget ventede et brev med indledningen "Sehr geehrte Frau Dr ....", jeg føler mig pludselig meget gammel (og beæret) og træt. Med på turen var forstykkerne til Iris, efter at have strikket 2½ stk kan jeg melde begge forstykker færdige. Der var ingen garn i området, men jeg var superheldig og fange en Wollmeise opdatering. 5 stk "We're different - lila" (læs: strikkeforskeryndlingsfarver) landede i postkassen i går. Jeg tror, at et par stykker skal bruges til en bluse.

9 kommentarer:

Jette sagde ...

Mums, det ser lækkert ud det garn, og velkommen hjem igen Frau Forsker.

jeanette hegaard sagde ...

Det lyder som en god tur - nogen er det bare godt at vende tilbage til livet inden børn, men det er nu også altid rart at vende tilbage igen :)

Mette G. sagde ...

Uha nogle lækre farver. Sidder nærmest og savler ;-)

Lena sagde ...

Det lyder som en skøn og tiltrængt tur. Heldige dig - også at fange en WOllmeise-opdatering - det har jeg endnu til gode.

Strikkeheksen sagde ...

Garnet ser helt forrygende ud, lilla er også en af mine yndlingsfarver - men derudover er jeg på herrens mark - hvad er en WOLLmeise-opdatering????

britt sagde ...

Velkommen hjem fra fortiden og fremtiden. Tiden kommer heldigvis igen...jeg begynder så småt at ane konturerne af den derude foran.
Indtil da er der heldigvis de dejlige unger at nyde sammen med de små øer af frihed indimellem.
Garnet er meget, meget smukt. Absolutte yndlingsfarver også her på kanalen!
:-) Britt
P.S. kommer du et smut forbi festivallen i Svendborg??

Karen sagde ...

Ja, det garn er vildt smukt, men hvordan i alverden er det lykkedes dig at skaffe det? De gange, jeg har været inde på deres hjemmeside, har der stået at det hele var udsolgt! Men velkommen hjem fra det franske. Der har jeg ikke været i 31 år!!
Hilsen Karen

Inges uldprogram sagde ...

Det må altså være fedt at være forsker. Jeg tror det er een af de ønsker jeg må sætte på listen til næste liv. Ha ha det er virkelig nogle flotte farver de der lillae - dem er jeg helt og aldeles med på.

Linda sagde ...

geehrte frau doktor, det er noget med brungrøn ulden nederdel, stram knold i nakken og fornuftige sko. Og ret kedeligt.... du kommer ikke i den kategori, kære!
Lækkert garn....