fredag, september 04, 2009

Baby-steps

Dag 1 af 7 som fungerende enlig mor. Manden er på vej til Wien, jeg må nøjes rødvin fra papkassen. Men hævnen er sød. Om 9 dage så er det moi, der sipper fransk rødvin og nyder det franske cuisine med udsigt til Mt Blanc. Når man nu skal til konference, så skal man også have nogle videnskabelige resultater at præsentere. Er der nogle, der husker kamikazeabstractet?
Nå men gæt hvad jeg arbejder på efter DMs sengetid?

På håndarbejdsfronten er det babyskridt. GMGC er i dvale, jeg er igang med noget så udsædvanligt for mig, som at strikke den samme model to gange. Min yndlingstante forelskede sig i min Iris. Nu er der skaffet Rowan Calmer hjem fra England og venstre forstykke er færdigt. Rowan Calmer, Kim Hargreaves og pind 5, det er rimelig hurtigt og kræver ikke den store tankevirksomhed.

Det eneste der ikke vokser med babyskridt er DMs fødder, hun er allerede vokset ud af det par jeg strikkede for en måned siden. Først troede man bleer var dyre, men så begynder barnet at bruge sko.... Igang med pindene og lidt tykkere garn, så vi kan gå efteråret i møde

Mønster: strømper frit fra hukommelsen 40 m
pinde: 2½ bambus
Garn: 48 g Socks that Rock, mediumweight i farven "Chapman Springs", restegarn (YEAH).
Hot or Not: Hot der er 1½ cm ekstra, så det holder forhåbentlig til engang sidst i oktober, når hverdagen bliver knap så hektisk.
Trivia: Sok nr 2 blev strikket til strikkecafé igår, hvor Dorte Lyager fortalte. D. 1. oktober er det Annette Danielsen, der præsentere hendes nye bog!

Nå men jeg skal vel også have kigget nærmere på DMs julestrømpe inden sengetid.

8 kommentarer:

Jette sagde ...

De er bare søde og mon ikke de holder december måned med.,:o)) Og Lyager's ide er bare super, og glæder mig til Danielsen, hun er jo bare herlig, selvom jeg ikke lige har nogen børn at strikke til. Og nu må du hygge dig i Frankrig, rigtig god tur.

Lena sagde ...

Søde strømper - forhåbenlig holder de lidt længere end de andre. Vi kender alt til hurtigt voksende fødder - fra foråret til nu er Andreas' fødder vokset fra en str. 20 til 23...
Ha' en god uge og en rigtig god tur!

britt sagde ...

Jeg glæder mig også til den bog kommer...
Børnesko er en pæn post på budgettet - de skal jo være ordentlige. Jeg plejer at tage begge børn under armen og entre den lokale skobutik for at købe det hele på en gang....og så lukker jeg øjnene, når dankortet svinges....
Jeg har opgivet af følge med med de hjemmestrikkede sokker, så mine unger har også købte uld, mohair og alpaca strømper...
Held og lykke med præsentationen - det bliver fedt med nogle dage i det franske.
:-) Britt

christunte sagde ...

God tur til La France!
Det gode ved postere (hvis det er sådan én, du skal lave), er, at jo færre ord, jo flere kommer til at læse det hele. Det er hurtigere at skrive færre ord, men til gengæld skal de vel være mere velovervejede?
Håber, din uge som enlig mor går stærkt.

Strikkeheksen sagde ...

Uha, jeg er glad for at min er oppe på en str. 46 og trods alt ikke vokser mere - så kan en tilbudssko i ny og næ godt gøre det. Det er selvfølgelig en ringe trøst, for én, der kun er nået til str. 18 eller deromkring ;-)

Fine små sokker :-)

Linda sagde ...

Angående sko, så har skoringen tit nogle gode tilbud, i hvert fald herovre ;o)
spinderiet og Friheden er de foretrukne indkøbssteder og normalerweize passer det med at der er en eller anden event = sko på tilbud. Og ja, det er en megaudgift, både mens de er små, fordi de små fødder vokser så hurtigt at skoene stadig ser nye ud, og senere fordi de bare ikke behandler sko så pænt som man synes de bør, til den pris! Og fristes man til at købe billigt, ja, så holder skoen heller ikke sæsonen ud. Lige nu bruger Sofie og jeg samme skostørrelse, og jeg synes hendes fødder skal spurte lidt, så mine guldsandaler til fint brug stadig står i skabet når jeg skal bruge dem!!
Søde små sokker :o)
kh

Ulla sagde ...

Ak ja - jeg har erkendt, at sko bare er det en stor del af børnefamilieydelse skal bruges på. De skal være ordentlige... Har 2 ud af 3 gange haft held med rester fra sidste kollektion :-)


@ Lena her det er fra str 19 til 22 på 5 mdr, suuuuk.
@ Britt: God idé, det kommer også til at ske
@ Linda - ups, hun skal have noget væksthormon eller liljefødder?

Gittemay sagde ...

Søde strømper! Og ja - skoindkøb kan om noget rydde overskuddet på kontoen. Især når man har børn, der kan slide dem hurtigere op, end jeg har lyst til at dvæle ved :-).
God tur til Frankrig.

KH Gittemay