onsdag, august 26, 2009

Regnbågen - Blogiversary

Hov der er faktisk et færdigstrikket projekt på kanalen, der ikke er strømper.

Mønster: Bluse str 90 cl fraRegnbågen plakat med opskrift på bluse, trøje, kjole, hue, bukser og en slange. Købt for mange år siden hos Ingers, men stadig aktuel.
Garn: 160 g Regnbågen - købt hos Ingers. Det tåler 60 C, hvilket min vaskesmølf sætter pris på
Pinde: 2 og 2½ mm knitpicks
Knapper: Hamilton Kiwi
Hot or Not: Hot

Før DM strikkede jeg adskillige bluser, trøjer og huer efter mønsterplakaten. Opskrifterne er simple og passer til det meste tynde bomulds og uldgarn. Her er et eksemplar. Siden overtog Design.Club.dk rollen som leverandør af opskrifter til barselsgaver. Måske derfor gik der næsten 1½ år før DM fik sin egen bluse i garn fra Regnbågen (fyyyyyy mor). Og der er garn til mindst en mere.


Hip Hip Hurraaaaaaa - Bloggen har 5 års fødselsdag.

Den gang var garnlageret - Nu er det vokset i størrelse og blevet mere selektivt :-)
- Og det er der en fysisk forklaring på, som I får en anden dag.

Den gang var autostribet opalgarn et "hot" - nu er det "not"

Håndtenen er blevet til håndtene, to rokke og en hel masse andet fibergrej og et stofmisbrug med tilhørende lager og maskinpark.

Den gang var jeg post doc på Long Island just flyttet fra California og med et lang distance forhold til en amerikansk post doc i Århus. Nu er vi gift og har hus komplet med en halvdød ligusterhæk i forhaven, stationcar, barn og en kalender med "Mine, Dine, DMs og vores aftaler". Men jeg er stadig væk underbetalt akademisk daglejer.

Mottoet er blevet: "Livet er for kort til dårlige materialer og fejlfyldte opskrifter"

Men det bedste:
Jeg har mødt en hel masse søde, sjove, spændende og seje kvinder med pinde via bloggen og online fora.

Gad vide hvad der sker de næste fem år?

14 kommentarer:

zeusstrik sagde ...

forhåbentlig sker der lige så mange spændende ting de næste 5 år, du har jo lagt en god bund, til mange fiberrige eventyr. Tillykke med jubilæet !

jeanette hegaard sagde ...

Stort tillykke og sød trøje til DM :). At være blogejer bringer meget med sig. Og jeg tror da bestemt at dine næste 5 år bringer meget mere med sig -hvorfor skulle det ikke det?:)

Fríða sagde ...

söd tröje, som en slikpåse. og til lykke med de 5 år, glæder mig til at fölge med de næste 5.
kh.fra Island
Frida

lykkefanten sagde ...

Tillykke med de "mange" år på blogbagen ;) Jeg håber, at det bliver til rigtig, RIGTIG mange flere ;)

Dejlig trøje.

Kh Karen

PS: tænk sig, hvor meget et lager kan vokse på bare fem år? ;)

Mette G. sagde ...

Tillykke med "jubilæet". Der kan ske mange ting på 5 år, hva' :-)

Lone sagde ...

Jeg glæder mig også til 5 år mere. Jeg har fulgt med i et stykke tid nu, og jeg kan ikke lige huske om jeg har fået "givet mig til kende". Men det er altid dejligt at læse med, og når man er post doc, har små børn, ææææælsker strik og har et kraftigt voksende garnlager, så er der jo lidt at spejle sig i ;-) Tillykke med jubilæet!
Mange hilsner
Lone

Fru Thorsted sagde ...

Ulla,
Tillykke med "olæet" - 5 år: wauw. Du er en af de hardcore jo. :-)
Sjovt hvad det blogging kan føre til; syn's det er så hyggeligt også jævnligt at møde dig IRL.
Marlene

Lena sagde ...

Tillykke med de 5 år. Seeejt. Og sikke meget strik det er blevet til i de år - ville der være blevet ligeså meget uden bloggen?
Og sikken en sød trøje til DM - den ligner sådan en rigtig brugbar en:-)

Mette May sagde ...

Yay,
Jeg glæder mig til at følge med de næste 5 år :)

- Mette

Jette sagde ...

Fed trøje, og lækkert med hurtigvaskgarn der også er smukt. Og tillykke med jubi'et, der er godt nok gået lidt mere ind på lagerkontoen siden starten kan jeg se. Men, det er rart med lidt på kontoen, når man lige får en kreativ ide.:-)) og så får vi jo også en masse flotte ting at se her på kanalen. Og dejligt også at vi mødes IRL, og glæder mig til at cafe'en starter igen

Kirsten sagde ...

Fin & praktisk trøje - dobbelt godt!.
Tillykke med jubilæet!

Strikkeheksen sagde ...

Ja, hvad kan der dog ikke kan ske på fem år, stort tillykke med jubilæet - for fem år siden, anede jeg ikke, at der overhovedet eksisterede strikke-blogs :-)

Sød lille trøje, du har fået lavet til din datter og lige en farve efter min smag ;-)

Gittemay sagde ...

Tillykke med jubilæet. Uh ha 5 år er lang tid - og så alligevel ikke. De går så rasende hurtigt.
Det er det vist også gjort med at fylde på det garnlager, kan jeg se :-). Men hva' - det bliver jo omgjort til nogle særdeles fine og seværdige ting til frit skue her på kanalen :-).
Fin trøje, du har lavet - og pyh noget lækkert garn!

KH Gittemay

britt sagde ...

Stort tillykke med Blogolæet!!
Strikkeopskrifter på plakat? Sejt!
Knus,
Britt