tirsdag, juli 21, 2009

Sokkeferie

Første uge af ferien er tilbragt i bedstemors sommerhus på Helgenæs. Det var ren hygge, afslapning og enkelte dagsture. Spørger man DM var favoritten helt klart akvarierne i Kattegatcentret og så gyngestativet med babygyngen i haven. Manden og jeg er igang med at udtænke en motoriseret udgave af en babygynge...
En af dagene var vi i Ebeltoft og på markedet kom det seneste hit i strømpegarn med hjemme, tryllebold (zauberball) - strømpegarn i bedste kaunistil. Manden valgte det grønne og jeg snuppede mig et farveglad "Frische Fisch". Det er købt hos Speedyneedle's stand i Ebeltoft. Jeg savlede også over keramik og har fundet det, jeg vil have. Nu skal der bare lige findes en anledning til at starte en samling.... Sommerhusets TV har en kanal (DR1), to på en klar aften med højtryk. Der er istedet blevet strikket, læst bøger og spillet yatzy. Nogle glemte alle brædsspillene derhjemme. På pindene er næste ærme til Green Mountain Gardens Cardigan (GMGC fremover) godt igang. Til tider jonglere jeg med 5 nøgler garn ikke lige velegnet til bilstrik. Automatstrikketøjet er som sædvanlig strømper, denne gang mest til DM - et overskueligt lille projekt og perfekt til brug af rester.

Mønster: Standard strømper strikket fra skaftet og ned med båndhæl og kiletå
Pinde: 2,25 mm Golding
Garn: Far & Datter strømper i Lorna's Laces Shepherd Sock farve Ice house. 80 g til str 43 og 26 g til str 22-23. 28 g til en str 23-24 i Fortissima Socka Colori Disko-dasko glittergarn. Tudegrimme, men de skal gemmes i et par mindst lige så grimme lyserøde gummistøvler med Rasmus Klump - stav til "desperate forældre kl 20 i Kvickly dagen før første regnvejrsdag efter DM begyndte at gå".

Der er 5 dage tilbage af ferie og masser af spændende oplevelser venter. Nu er det tid til Bones og strik.

12 kommentarer:

Linda sagde ...

En motoriseret babygynge... dem så vi på Kreta, i model single og twin, chicco. I holland havde de dem med timer, så blev bebsen anbragt og tiden sat på ½ time. Så sover de så godt, sagde pædagogen. magen og jeg undrede os derefter ikke længere over at alle de hollandske børn havde helt flade baghoveder.
de der ice sokker er helt vildt flotte. Tænk, jeg har ikke været i sommerfuglen siden vi to var omkring, og i går var jeg der så - og havde jeg så ret meget tid???? men jeg nåede da at notere mig at de havde lornas lace, og shibuiknit....

strikkeforsker sagde ...

LOL - Min svigerinde starter mini-vanen når ungerne skal sove :-)

Sommerfuglen: Jeps - har jeg læst i nyhedsbrevet. Vi skal til storstaden i morgen og jeg får desværre cirka lige så lang tid som dig i Sommerfuglen...

Mette G. sagde ...

Lyder til at have været ren afslapningsferie - ikke så ringe endda :-) Det dersens Zauberball er man da vist nødt til at prøve! Garnnøglerne ser simpelthen så lokkende ud.

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Det der disko-dasko-garn har jeg også en sjat liggende af - det er ved gud ikke særlig kønt. Jeg strikkede et par sokker til mig selv af det, men ville ikke være bekendt at vise mig i dem, så jeg forærede dem til en veninde, der rider meget. Ridestøvler er jo dejlig lange, så der kan man da i hvert fald ikke se dem ;o)

Hvor din andebluse blevet fin !!

KH Tina

Britta sagde ...

Lyder som en dejlig ferie.

Jeg er lige gået igang med en hue til Rasmus i rød Zauberball - strikker jo ikke sokker...

Men en hue ved hjælp af magic loop metoden er perfekt bilstrik til mig :-)

Clemme sagde ...

Bones og strik er bare det bedste :)

Jette sagde ...

Har spottet garnet hos Tanterne, men ikke købt det. Endelig fik han så nogle sokker, fint at far og datter matcher hinanden. Vi ses..

Strikkeheksen sagde ...

Du skriver altså underholdende :-)Lyder som rigtig gode, lange sommerdage :-)

Jeg kunne også starte en keramiksamling hvert år, men heldigvis går alle pengene til garn, så det sætter en stopper for galskaben - én af dem altså :-)

Fine "far-datter-sokker" ;-)

Kirsten sagde ...

Herlig ferie, at skubbe babygynge er vel også en slags motion? Sjovt at se hvordan strømpestørrelsen påvirker stribemønsteret i Ice-garnet. Ser frem til at høre en anmeldelse af det nye sokkegarn, det er nogle flotte farver.

britt sagde ...

Skøn ferie! Djursland er supergodt ferieland, der er meeeeeget at lave for en børnefamilie.
Og så får du endda strikket sokker....her går det lidt trægt med det..
:-) Britt

lykkefanten sagde ...

Lækre sokker... og lækkert garn!

Gående bette-barn fører mange ting med sig... det aner jeg allerede og vi er endda kun nået "gå-langs-med" stadiet... men nu kan volumenknappen på cd-afspilleren dog nås!

Godt I havde en god ferie... I har virkelig også fortjent den!
Kh Karen

strikkeforsker sagde ...

@ Strikkeheksen: Tak - hmmmm rammer præcist sømmets hoved (plads) :-)

@ Tina: Firserne er tilbage, så måske vores glittergarn bliver moderne

@ Lykkefanten: Jeps - her er det TV'et og bogreolen, der står for skud. Hun har også lige opdaget rokken grrrr.

Ang Zauberball: Prøv det!