onsdag, juni 24, 2009

Rap Rap

Undertegnede er ved at komme tilbage til overfladen efter en lille uges ferie med besøg af svigerforældrene. Lige nu kæmper jeg med en deadline fredag og dernæst er der dømt weekend. Der er blevet strikket adskillige RAPporter. Ærmerne er godt igang og inden alt for mange uger skal saksen svinges.

Strik med tre farver på strømpepinde kommutere ikke med indtagelse af kølig hvidvin. Det bliver aldrig min favoritdisciplin.

Når svigerforældrene er på besøg er der tid til håndarbejde, svigermor og jeg har som sidst bonded over symaskinen og fat quarters. Hun er sendt hjem med stofprøver og en indkøbsliste over manglende stof til projektet. Hun tilbød skam selv at købe ind. Det matchende håndklæde til grydelapperne blevet færdigt.


Mønster: Tante Grøn
Garn: Tante Grøn Havblik i grøn, mint og lavendel.
Projektet er ikke krævende og kan hækles, mens man tæver svigerfamilien i Guillotine.

Casa Strikkeforsker er ramt af alskens ulykker. Jeg nævner i flæng: bilen, vaskemaskinen, myrer, gnavere, læk luftmadras og den slags. Hvad er der lige med håndværkere for tiden? De klager over manglende kunder og indtjening. Jeg undre mig over, at glarmesteren sender en regning på isætning af billigere ruder, VVS-manden slet ikke har sendt en regning på arbejde udført i marts, entreprenøren har glemt at udskrive vores regning, da han afregnede vandinstallation for hele nabolaget.

Men vi er nu også heldige. Entreprenøren siger "Glem det" - budgetkontoen siger Tak! VVS manden kommer på besøg i næste uge og laver en udendørshanen. Varmelegemet i vaskemaskinen gik 3 månder FØR forsikringen udløb, det kostede 100 kr (men jeg vil nu have en Mielse næste gang). Til gengæld har DMobilen hvæsset dyre()lyde og værkstedet snuppede et par måneders bidrag til vedligeholdelseskontoen for det besøg. Livet med bungalow, bil, barn og budgetkonto er nu spændende på en anden måde end det, jeg levede som single, stræbsom og med stunt-kite :-)

3 kommentarer:

Lena sagde ...

Ja, og så skal man klippe hæk, planlægge vejfest og betale ejendomsskatter. Men det er nu også dejligt at sidde ude på terrassen i sommervejret, helst i skygge og - hvis man er heldig at sidde i fred - strikke.

Jette sagde ...

Hold da op, hvor det ikke lige kører som smurt for dig med alt det maskinelle bøvl. Men tager hatten af for 3 farver på strømpepinde, det må være et vildt kluddersammen af garn og pinde. py!! Får sådan lyst til de hæklede ting du har lavet, for de er så skønne i farverne. Og jo, der er tider hvor jeg ønsker mig tilbage til singlelivet og kun en altankasse og vicevært! :o))

zeusstrik sagde ...

åh ja kernefamiliens lyksagligheder :)