søndag, juni 28, 2009

Rap Rap -quack quack?

Her i huset er de to-sprogede. Hvor mange små ænder er der på DMs bluse?

Mønster: Hanne Thorsen, Ænder. Klassisk jaquardstrik med opklipning af ærmegab mm. i str 2 år og strikket 4-5 cm længere.
Garn: Nikolaj 2 trådet uld/silke/merino i 6 forskellige farver knap 150 g. Købt hos Garnbixen, der desværre er lukket snøøøøøøøøøft.
Pinde: 2, 2½, 3 rundpinde og strømpepinde
Hot or Not: Hmmmm jeg er ikke selv tilfreds. Manden synes den er sød og DM hylede ikke, da jeg gav hende den på. Jeg har eddermame bandet mange gange, mens jeg strikkede den her trøje. Tre farver på samme tid går efterhånden ok, men på strømpepinde, så bliver det noget akavet. Det er meget svært at få det strikkede jævnt og pænt især fordi man ofte skal væve garnet ind. Der er flere pinde, hvor der er kun en eller to masker med en farve pr mønsterrapport (14 m). Den maskinestrikkede version er selvfølgelig meget flottere, men den har mange lange tråde på bagsiden. Det er noget små barnfingre nemt bliver fanget i :-(
Hvis DM forlanger en i str 4-5 år, så bestikker jeg en maskinstrikker. Jeg er villigt til at afregne både i cool cash, hjemmebagte småkager eller importerede varer.

Jeg er ikke den eneste, der torturerer sagesløse familiemedlemmer i varmen og påtvinger dem uldne trøjer. Actionshot:
Nu hvor Hanne Thorsens Ænder er helt og aldeles færdig, så skal der strikkes noget til MIG (og strømpe nr 2 til mandens fødselsdagsgave). Resten af min ego-tid indtil DM vågner er helliget udvælgelse af næste projekt. Bliver det en Isager i bomuld, en Annette D, et vævestrikket tørklæde, en jaquardstrikket jakke i uld/mohair med 3 farver på udvalgte mønsterpinde eller noget helt andet?

p.s. Har netop passeret 5 km mærket for opstrikket garn

17 kommentarer:

Linda sagde ...

Oj, tillykke med den færdige trøje! Erindrer med gru min elsdyrsudgave til Magnus, der blev færdig 3-4 år senere.....heldigvis kunne Fie passe den.
DM ser jubelglad ud, så det er nok ikke så slemt med varmen.
5 km, tæller ænderne med som ironman disciplin?

Strikkeheksen sagde ...

Det er en supersød trøje og hvor ser hun ud til at nyde den - det er ret godt gået af din tålmodighed, at du gennemførte :-) Plus at du klarede at klippe i ærmegabene, temmelig angstprovokerende, hvis du spørger mig ;-)

Inges uldprogram sagde ...

Ikke helt tilfreds?? Den er super fin. Nu ved jeg ikke om det er en rigtig gættekonkurence, men mit bud er 170 små rappere.
Ja, det ER ærgeligt at Garnbixen er lukket.

Jette sagde ...

Piiiffffftttt!!!!! ENDELIG færdig med den, og hvor er hun bare sød i den. Og skønt at du kan komme igang med en masse nye projekter, dem glæder jeg mig allerede til at se. Og tillykke med kilometertallet!!

Lena sagde ...

Den er da blevet så flot! Du kan altså sørme godt være tilfreds og få et klap på skulderen for udholdenhed. Godt gået. Og den klær' den unge dame - husk nu at bruge den flittigt!
Jeg gætter på 156 rappere og noget i bomuld.

Lise sagde ...

Superflot! Den lille ser helt tilfreds ud. Mønsterstrik i 3 farver på strømpepinde - jeg må beundre din tålmodighed! Tillykke med de 5 km, det er måske en bedre måde at måle på for os, der elsker det tynde garn? Jeg savner også Kirsten, men var i butikken og inspicere forleden, og så vidt jeg kan se er der nogenlunde det samme udvalg. OG en legekuffert til medbragte børn.

Inge sagde ...

Det er skønt, når alle anstrengelserne ender i noget godt, for dejlig er den da blevet den andetrøje. Tillykke med det!

anne sagde ...

Øjjj hvor er den fin. Så lækker en rap lille sag til søde DM. Tænk at hun er blevet så stor at hun tuller rundt, jeg syntes ellers lige det var i går hun ankom.
Flot strik, godt kæmpet....

Karin Hørkilde sagde ...

Ih hvor er de rappe ænder dog blevet fine - de klæder den søde unge dame vældig godt!!
Sig bare til, hvis du engang skal have noget maskinstrikket - min kunne såmænd godt trænge til at blive brugt til andet end sokker;-)

Britta sagde ...

Hvor ser hun fin ud i den.

Og jeg vil altid tænke på lyserød øl når jeg ser den ;-)

lykkefanten sagde ...

Hold da helt op!!! Der kom turbo på ænderne!
Hvor er de altså fine!!! Og NU skal der så strikkes fisk, for en sådan overhaling må man da svare på... mon ikke jeg skulle prøve din gode metode med et par omgange om dagen?

Men skønne, det er dine ænder altså! Du har fortjent lige det projekt du allerhelst vil!
Kh Karen

Fru Thorsted sagde ...

Har slet ikke fået komplimenteret din ande-præstation! Sejt gået - og hvor er hun sød i blusen, den unge frk. DM! :-)

Sara/minimega sagde ...

Hej Ulla!
Tillykke :) kan du maile mig din adresse?

Sara/minimega sagde ...

Hej igen. Har ingen mail modtaget fra dig. Kan du prøve at sende den igen...

Britta sagde ...

Det er liggodt strenge! Jeg linkede jo kun til konkurrencen for at få et ekstra lod - ikke for at du skulle vinde!! Hmpf!

Nå men tillykke da! Når nu du absolut skulle rende med alle de flotte ting! Hmpf! ;-)

strikkeforsker sagde ...

Tusind Tak for kommentarerne
@ Linda: Nej bjergetapa - meget hårdt men få kilometer

@ Fru Kvist: Jeps vi skal tælle i metermål

@ Karin: Din mailadresse er noteret

@ Britta: ooooppps man skulle hedde Ulla for at vinde :-)

@ Karen: Jeps et par pinde om dagen og den er færdig mens MM kan passe den.

britt sagde ...

Tillykke med den, Ulla! Den har krævet al din stædighed, men hun fik den fine trøje. Well done!
:-) Britt