mandag, maj 25, 2009

Småtterier

Takker for al rosen i kommentarboksen i sidste indlæg. Ænderne er sendt på forlænget Kr. Himmelfartsferie indtil jeg har samlet energi til næste ændetape: strik med tre farver på strømpepinde eller magic-looop. Det sidste har jeg ikke haft megen succes bare med et garn, så tre stks er næppe realistisk... Nu skal der strikkes småprojekter og streges lidt på "To-Do" listen. Den er lang, meget lang - kan man få strikkeorlov?

Første projekt er et stk kjole/tunika til DM fra Tiboodoo's. Da jeg har kun har garn til str 2 år må den hellere blive strikket nu.
Garn og Mønster er fra Tiboodoo's (fås hos Tanterne)
Jeg har endelig fået chauffør dvs manden har erhvervet sig et dansk kørekort,og nu kan jeg strikke hele vejen til Århus. Når han altså ikke skal hentes på arbejde, der er på halvvejen til Århus. Jeg har ligesom andre opdaget, at automatstrik og lange bilture giver fremskridt. En tur til Århus og en hel masse bedsteforældrekvalitetetstid til DM har gjort, at bagstykket blev strikket i løbet af ferien. Hvis nogen skulle være i tvivl, så er den lilla.

Der har været dømt arbejdsferie med hjælp fra familien. Garderobeskabet er samlet, så der er pludselig masser af plads under sengen til stoooore kasser med garn. Manden mener dog noget andet. Hmmm hvad med stof?

Jeg har på en eller anden måde indvilliget i at strikke en bolero til min tante. Hun er total anti-uld/cashmer/mohair/alpakka, det skulle være bomuld. Heldigvis faldt valget på Iris. Rowan Calmer, Kim Hargreaves mønster og relativt store pinde, det skulle være muligt at få den strikket. Et eller andet siger mig, at hun gerne vil have den, lørdag aften fandt vi farve og model. Søndag morgen hun stak hun mig rigeligt med penge til dækning af materialeudgifterne. Mandag fandt jeg et godt tilbud i England.

8 kommentarer:

zeusstrik sagde ...

jeg mner at huske at en strømpe tager ca 250 km i bil... målt på en ferie:)
Hvis ikke manden mener at der er plads til stoore kasser med garn under sengen , så er der måske plads til ham ????

strikkedilla sagde ...

Masse fint i bloggen din. Blir spennende å se tunikaen ferdig. Ha en fin uke

Jette sagde ...

Lilla, hvor fedt!!! Den bliver sød. Det kunne jo være du kunne få et helt skab til garn/stof, det ville jo være lykken, så vi ikke hele tiden skal kravle rundt under sengen for at finde materiale til et projekt, vi bliver jo ældre...:o))

Kirsten sagde ...

Der er perspektiver i chaufføren, har han ikke selv en plads- eller investeringskrævende hobby, der kan bruges som modvægt?
@ Jette: Det med kasserne under sengen er ikke noget problem, hvis de har hjul, så skal der bare en støvsugerrobot til, så kommer de ud helt af sig selv :-)
Held og lykke med opladningen til mange pinde og mange farver

lykkefanten sagde ...

Biltursstrikning er godt! Havde selv en del i ferien.
Mine fisk har også holdt ferie... efterhånden et stykke tid. Det der med flerfarvestrik på strømpepinde kan altså tage lysten fra det hurtigt ;)
Måske de skulle frem i lyset igen?
Kh Karen

Britta sagde ...

Jeg har hørt at magic loop er totalt overvurderet! ;-)
Men måske lidt hindbærøl vil sætte lidt fut i sagerne :-D

grendesign sagde ...

Skøn lilla sag du har gang i der.
Og ja, bilkørsel med chauffør = strikketid. Jeg har ikke det fjerneste imod ikke at køre bilen - bare jeg har et strikketøj med.
Iris i Calmer - det er da lige til at holde ud at strikke på bestilling.
:-) Britt

strikkeforsker sagde ...

@ store kasser: Ahmmm muligvis fordi han gerne vil have et togsæt der :-)

@ Jette: Det drømmer jeg også om, men det bliver vist først i det næste hus vi køber.

@ Hanne, Karen og Britt: jeps bilture er perfekte til automatstrik

@ Britta: Dixi!
- Totalt overvurderet. Vi skal snart drikke hindbærøl igen.