fredag, maj 08, 2009

Rusing Rivulet - Riverbed Socks

Forelæsning forberedt - Tjek
Høne kogt i smadder (suppe) -tjek
Køleskab rengjort - tjek
Dagens oprydning i kælderen - tjek
Rushing Rivulet færdige - tjek
Halv spand mælkebøtter i mælkebøttemosplænen fjernet - tjek
(Ikke at jeg kan se forskel)

Forklaring: DM valgte at hilse dagen velkommen kl 5.15. Nu nyder manden og jeg kølig øl akkompagnet af popcorn, mens DM snorker udenfor og naboens unger går i babyalarmen. Endelig kan der præsenteres et færdigstrikket projekt her på siden.


Mønster: Rushing Rivulet/Riverbed Architecture fra Cat Bordhi's superfantastiske: New Pathways for Sock Knitter.
Pinde: 2½ mm bambus - overlever nok ikke næste par strømper
Garn: 85 g Claudia Handpainted, Crushed Velvet

Hot or Not: HOT - de er skræddersyet efter strikkefasthed og mine mål. De har en rigtig hæl, timeglashæl/boomeranghæl/"short row" hæl, man normalt bruger til strømper strikket fra tåen op dur bare ikke til mine fødder. Nogen steder er formuleringerne lidt kryptiske, fordi de er meget generelle og skal dække alle de forskellige strømpearkitekturer.

Enderne blev hæftet mens DM og jeg læste "Min kæmpe store bog om Bondegården" og "The Very Hungry Caterpillar". Her detalje af udtagningerne omkring vristen. De er gemt under foden.
Der resterer endnu 2½ døgns forlænget weekend og jeg har fået bevilliget et par timer i selskab med symaskinen.God Ferie!

8 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Jamen strømper er jo dejligt strik og med det flotte navn bliver de jo noget helt specielt :-)

Lyder som en rigtig god bog, kan du anbefale den?

strikkeforsker sagde ...

Jeps - kan varmt anbefales.

Jette sagde ...

Du er da hurtig til at få dem færdig, nu hvor jeg har set garnet i torsdags, kan jeg sige at det er virkeligt smukt, og vild med farven. Dejligt at komme tidligt op og få noget fra hånden, og dejligt at få noget slappe af tid, når damen snorker. God ferie til dig også.

Mette G. sagde ...

Herligt med sådan en liste, hvor man bare kan skrive "tjek" hele vejen. Rigtigt godt for samvittigheden ;-)

Lena sagde ...

Tjek - skøn farve! De ser lidt dog komplicerede ud at strikke.
God sytime :-)

strikkeforsker sagde ...

@ Lena: De er meget nemme
Hulmønstret går over 8m og 6p,kun mønster p 1 og 4, hvor man også laver evt udtagninger (læs fra højre).
p1: xxo/xxo/
p4: o/xx0/xx
Det er et af de mønstre, der bare kører af sig selv, så længe de sidste omslag på p4 ikke smutter af pinden.

@ Jette: Der manglede ½ skaft efter caféen, kom lidt sent i seng :-)

britt sagde ...

Skønne sokker.
Tidligt op er helt klart "bonus'en" med små børn - nogen gange endda ekstra meget. Det går dog over - større børn kan godt snue..
:-) Britt

Karin Grøn sagde ...

Hvor er de sokker fine og sikke travlt du har haft. Rart når man kan skrive tjek ved alle tingene.