søndag, maj 03, 2009

Quilt

Hmmm måske jeg skal have ændret titlen på min blog?
Der bliver ikke fremvist megen strik for tiden. Jeg strikker troligt en halv time til en time på ænder hver eneste aften, men når sjældent mere end en tre-fire runder. Den slags fører jo ikke til tigerspring. Men der er lukket af og slået op til ærmer, tilbage er er nu 63 omgange (ca. 3-4 uger) til bullen er færdig. Egentlig passer det mig godt, jeg er afgjort processstrikker, ikke produkt. Garderobeskabet bugner af strikketrøjer, strømpeskuffen er proppet til randen og der er grænser for, hvor mange tørklæder og sjaler man har brug for. Jeg kunne selvfølgelig udvide målgruppen og strikkere mere til DM og manden. Hmmm hr strikkeforsker fylder faktisk snart år, så jeg burde få fremtryllet et par strømper per ægteskabskontrakt.

Symaskinen bliver flittigt motioneret og da det sjældent kræver mere end en god time til to for at få et felt til min quilt færdigt, så kan jeg det nås på en aften. The Underground Railroad Quilt er femten forskellige felter, så jeg får prøvet en hel masse forskellige felter og teknikker.

Basket:

En ting er sikkert jeg er efterhånden ret skrap til 1/4" sømrum, presse sømme
og sprætte op.

Shoo-fly

Det er felt nr 4 og 5 af 15 wheeee. Jeg er ret vild med Shoo Fly og kunne godt finde på at bruge det til et sengetæppe.

Der er strikkecafé på Badstuen UUUPPPS KULTURMASKINEN på torsdag. Kirsten tager Hanne Thorsens børnemodeller med (og lidt garn), så der får man chancen for at se en færdistrikket omgang ænder og mm. Ses vi?

p.s. Jeg er vist ramt af ALZ light.

10 kommentarer:

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Lige pludselig så er ænderne der bare ;o)

Fine tæppe-blokke, du har fået lavet der. Jeg læste et sted for nylig, at man ikke må presse sømrummet - men jeg kan selvfølgelig ikke huske hvorfor....jeg kan ikke komme i tanke om et eneste godt argument for IKKE at gøre det lige nu...

KH Tina

britt sagde ...

Quilt er da også godt.
Det lyder nu ellers som om der er godt tempo på ænderne.
Gad godt se Hanne Thorsens børnemodeller....dem jeg har set til nu er så fine.
:-) Britt

Inges uldprogram sagde ...

Ja quilte blog (k) :-) jo vi ses på torsdag.

Lena sagde ...

Dine blokke er fiiiiine - skal du håndquilte.....:-)?
Hvis du allerede er begyndt på ærmerne er du da ganske 'rap' på pindene - ha, ha

Merete sagde ...

Desværre er Badstuen for langt væk. Det lyder ellers som om I tit har spændende besøg!

Ulla sagde ...

Næææh så langt er jeg ikke, det var lidt kluntet formuleret. Jeg har fået lukket af og slået op til ærmegabet. Der hvortil, man skal klippe.

@ Tina: Man må godt presse, men ikke stryge. Det sidste trækker stoffet skævt. Damp er også fy-fy indtil man er færdig. Sagde svigermor efttr at have læst i min quilthåndbog.

@ Lena: Det ved jeg ikke endnu, måske. Formentlig overlever Bernette ikke en omgang maskinquilt.

@ Merete: Der går lyntog til Odense :-)

@ Inge: Vi ses torsdag

Jette sagde ...

Jamen vi ses da torsdag, og man kan da andet end strikke hele tiden, heldigvis, for her bugner skabene også af ubrugte striksager. Og sådan et quilttæppe er da helt vildt fedt at eje, har tit drømt om det siden vi så det lille hus på prærien, men det blev kun til et barnevognstæppe og et par puder.

Efi sagde ...

Åh ja sådan et quiltet sengetæppe - det ville da bare være skønt - dejligt med andre sysler, og stoffer har jeg hørt man kan blive afhængig af

strikkeforsker sagde ...

@ Efi: Uuuh ja man kan nemt ryge ud i et stofmisbrug. Det er endnu farligere når ens svigermor har fri adgang til billigt stof (USA) og har samme hobby.

hannekludekone sagde ...

Du må gerne presse sømrummet, og bedst, hvis du ikke åbner sømrummet, men pressertil samme side. Du gør det nemmere for dig selv, hvis du presser blokkene (ikke "felterne" :-) ) efterhånden, som du syr dem, altså før du syr blok sammen med blok. Og så presser du igen, men sådan at sømrummet på den ene række blokke vender modsat sømrummet på næste blok. Så er det nemmest at få til at passe sammen, når du syr rækkerne sammen.
God fornøjelse, det ser fint ud!