torsdag, april 16, 2009

En påske helliget symaskinen

Claudia er jeg midlertidigt flyttet ud af pga forårsvejret istedet er frk Violet fundet frem. Den er ok, men jeg er stadig ikke 100% tilfreds. En stor del af påskeferiens hobbytid blev helliget symaskinen. Endnu to felter til min Underground Railroad Quilt er blevet færdig.

Jacob's Ladder:

Monkey Wrench:
Det her felt flytter i hvert fald grænser for, hvilke mønstre og farver, der går sammen. Juryen votere stadig om den blå passer ind. Men der er 2 m på lageret, så et eller andet skal det bruges til.... Sidst men ikke mindst er det blevet til en sommerkjole til DM. En prøvemodel inden jeg begynder at klippe i svinedyrt Libertystof hjembragt fra London i november.
Mønster: Meedom & Meedom, Sy Børnetøj 0-3 år (hvad ellers?)
Stof: Vist nok Stof og Stil sidste år
Hot or not: Ganske fin passer den unge dame lige nu. Hun er mægtig glad for at lege med den. Jeg fik lært en del ting, man ikke skal gøre.

Wheee en hel time inden sengetid, nu skal der strikkes ænder!

5 kommentarer:

Efi sagde ...

quilt er så spændende at se på - de forunderlige ting små stofstykker kan forvandles til af smukke mønstre. Tiderne ændre sig, da jeg syede til mine drenge var det efter Elsebeth Günther´s bøger, Børnetøj du selv kan sy - åh ja det var da faktisk en dejlig tid også,jeg er lige ved at tro kreationerne ville være moderne igen.

lykkefanten sagde ...

Ænder, ænder, ænder, ænder

Vi må jo heppe på hinanden ;)

Jeg synes nu det blå passer rigtig godt i feltet! Det bliver rigtig flot!
Kh Karen

Linda sagde ...

Spændende med quilten, hvor mange felter skal der være?
Fineste lille kjole til primsessen!

Jette sagde ...

De skrider da fremad, både med quilten og Ænder, det ser spændende ud det quilt, flotte farver.

Lena sagde ...

Jeg kan godt lide det blå!
Og en sød kjole. Kommer der et sneak peak af ænderne?