torsdag, april 02, 2009

Crossroads

Den gode nyhed: Ænder er på pindende
Den dårlige- jeg er på 5. mønsterpind efter en uge.
Professor Layton and The Mysterious Village på min Nintendo DS har en en stor del af skylden. Den anden årsag er:

Svigermor og jeg har bondet, vi har fundet en fælles hobby - quilting. Lørdag eftermiddag under DMs eftermiddagslur blev første blok til min Underground Railroad quilt færdig.

Mønster: Crossroads
Størrelse: 1x1 fod (ca. 30x30 cm)

Her var det jeg indså, at det færdige projekt med 3x5 felter plus det løse i kanter vil blive størrelse sengetæppe UPS. Næste idé simre allerede: Et sengetæppe i reproduktionsstof med vægt på indigo og hvid krydret med lidt rødt.

Svigermor kom med flere fornuftige forslag (manden så mere bekymret ud, jo flere, der blev præsenteret):
1) En stor kasse til stofrester og nødvendigheden af et stoflager
2) Vi skal på tour de quilt shop til Thanksgiving.
3) Hun kan sagtens købe stof til mig og mener afgjort, at en fat quarter er for lille, næh ½ yard er minimum.

I mangel af synlig fremgang hos blogejeren introduceres en ny kategori: Special Guest Star. Det er med stolthed, at jeg præsentere DMs tæppe syet af min nye best fabric friend, svigermor:

Hun har en tradition med at sy og quilte et tæppe til børn, børnebørn og søskendendebørn. Bagsiden er blåt med dyr fra Noahs ark, de andre stoffer er overskud fra tæpper til andre familiemedlemmer. Størrelsen passer til en juniorseng. Manden har også et tæppe. Det vogter han med samme nidkærhed som hans julestrømpe.

Påskeferien lurer lige om hjørnet. Jeg har store kreative planer og satser på, at 1/5 bliver ført ud i livet.

9 kommentarer:

Lene Sophie sagde ...

Du kan simpelthen ikke være bekendt at henvise til et puzzel Nintendo spil..... Det bliver jeg jo nød til at eje nu, efter at have læst om det !!!

lykkefanten sagde ...

Sikke et skønt patchwork tæppe. Og også en meget fin blok! Hvad er der egentlig galt i et godt stoflager som supplement til garnet? Er I ikke lige flyttet i hus? ;)
Prøver ihærdigt at undgå at trykke på spil-linket... er ikke sikker på at min tid har godt af det!
Kh Karen

Jette sagde ...

Jamen, så må vi jo døbe dig om til Quilteforsker, det er også dejligt afvekslende fra strik. Det er flotte ting i har gang i..:o))

Lena sagde ...

Sikken en fin gave til datterbarnet. Et lille stoflager er da helt uundværgeligt - ligesom et 'lille' garnlager er det!
Spil-linket - måske en gaveide til mandens fødselsdag! Han er ret vild med at låne datterens Nintendo og det seneste Mario-spil

Karin Grøn sagde ...

Jeg skyndte mig væk- jeg skal IKKE ind i et spændende tidsslugende spil. Jeg glæder mig til at høre om jeres DM. Dejlig tradition din svigermor har.

britt sagde ...

Wheee....bonde med svigermor! Smuk tradition hun har sig der, jeg kan godt forstå at McI værner om sit eksempler også. Det er jo ikke bare et tæppe....
KH Britt

Inges uldprogram sagde ...

Ti hi min svigermor er også best fabric friend.
Men hvad er der nu i vejen med et sengetæppe af reproduktionsstoffer, fru håndarbejdsforsker.

strikkeforsker sagde ...

Takker!
Professor Layton er sjovt, jeg er i den afsluttende fase.

@ Lena - nemlig!

@Inge: Absolut intet - andet end det ender med et flerårigt projekt :-D
Nå ja og det æder min strikketid.

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Flerfarvestrik tager bare tid...så'en er det ;o)

Det må være dejligt at have en interesse fælles med sin svigermor (altså udover mand/søn ;o) ).

KH Tina