lørdag, april 11, 2009

Claudia III

"Procrastination" er noget manden min excellerer i, jeg er selv ret god til overspringshandlinger. Kender I den med, at man bilder sig ind, at en opgave tager alt for laaaang tid og iøvrigt er svær og langsommelig. Jeps sådan en har jeg haft. Et styk færdigstrikket Claudia har været hengemt i strikkekurven et par måneder. For næsten lige så længe siden blev der indkøbt et stk lynlås i Stof & Stil. Claudia så for kikset ud åben og en sjalsnål er bare upraktisk. Onsdag formiddag tog jeg mig sammen. Under DMs formiddagslur, inden vi smuttede i zoo og dernæst til Jylland, så blev der tændt for wanna-be Bernetten, en lynlås klasket på og dernæst syet på. Vupti, vapti, opspræt, ret mod ret og så en tur til med Bernetten og et styk lynlås færdigmonteret.

Mønster: Claudia af Else Schellerup.
Garn: Duo merino og silke-merino i mørkelilla 250 g af hver. Blandingen af de to garner giver et tweedet look.
Pinde: 3.75 mm Lantern Moon
Hot or Not: HOT - jeg har boet i den siden i onsdags. Lynlåse styrer!

Vi er lige hjemvendt fra miniferie på Helgenæs aka Jyllands snotklat. Dagene har budt på lange gåture, fisk og skaldyrsorigi på grillen samt strik. Ænder blev droppet til fordel for teststrik fra Cat Bodhi's fantastiske bog. Mere herom senere. Der er stadig to påskedage tilbage, hvor tiden skal fordeles mellem familien, symaskinen, haven, huset og strikketøjet. Fortsat God Påske!

10 kommentarer:

Lise (fru Kvist) sagde ...

Superflot! Syede du virkelig lynlåsen i på maskine? Jeg klipper uden at blinke i mit strik, men det andet?!? Makes me shiver...Måske jeg skulle tage mig sammen og få min Claudia færdig, med eller uden lynlås.

Efi sagde ...

Den er bare lækker den claudia, den jeg strikkede forsvandt på forunderlig vis, min svigerdatter har levet i den siden - så det er da vist en god model

britt sagde ...

Jep, aktiveringsenergien kan nogen gange være indbildsk stor- godt du fik gjort noget ved det. For din Claudia er skøn!!
Jeg er endnu ikke lykkedes med maskinsyet lynlås - jeg sidder og syr den fast med små sting i hånden hver gang...og ja, der er aktiveringsenergien ret stor.
KH,
Britt

Lena sagde ...

Hun ser lækker ud - hende Claudia. Det der med sjalsnåle har jeg også for længst opgivet, jeg er bange for at ende med at stikke en af ungerne i øjet!
Det lyder som om I har en hyggelig ferie:-)

Karin Grøn sagde ...

Den trøje ligner netop sådan en man aldrig kryber ud af igen undtagen når den er våd fordi den skal vaskes. Dejlig ting at have og som passer til alt undtagen hed sommer

Jette sagde ...

Lækker trøje og lækker farve, længe ventet... At du turde sy på maskine, det tager jeg hatten af for....

Strikkeheksen sagde ...

Jeg går i den grad ind for strik og symaskiner, så jeg er ikke forbavset - fint resultat og en super lækker trøje, du har fået dig der :-)

Ulla sagde ...

@ Fru Kvist - ææææhhh ja - bliver jeg meldt til sypolitiet?

Jeg er simpelthen for doven til at sy ting i hånden, hvis det kan lade sig gøre på maskinen.

@ Lena: PRÆCIS - sjalspinde er livsfarlige

@ Karin - nemlig og heldigvis kan striktrøjer tit nøjes med en tur på tørrersnoren i fugtigt vejr.

Kirsten sagde ...

Ikke at jeg forstår hele processen, men hvad har man ellers en symaskine til, hvis det ikke er at sy?
Rigtig flot model og smuk løsning på lukke-situationen :-D
Hilsen
Kirsten

lykkefanten sagde ...

Håber, I har haft en vidunderlig påske!
Sikke en smuk trøje... mon det med lynlåsen virkelig er så nemt??? ... hmmm, så kunne det være man skulle tage tyren (=lynlåsen) ved hornene og få gjort noget ved et par hengemte trøjer ;)
Tillykke med den dejlige, lækre trøje og tak for inspirationen!