torsdag, marts 12, 2009

Tiboodoo's Cardigan

Manden er på kursus i London igen-igen, nyder indisk mad og besøger Liberty, mens jeg er fungerende enlig mor. DM og jeg hygger os gevaldigt, igår delte vi en portion risengrød til 4 personer ligeligt, DM snuppede så en banan til dessert. Når hun *endelig* er faldet i søvn, er der lige halvanden time til opvask, strik og andet inden jeg vælter omkuld. Idag holdt jeg fri, jeg har en halv million feriedage, som skal bruges inden 1. maj. Jeg aner ikke, hvornår jeg skal få brugt dem alle sammen. Egentlig var planen en dag derhjemme helliget oprydning hobbylageret, strik og lidt andet praktisk plus tandlægebesøg. Det endte så med at blive tandlægebesøg, møde med bankrådgiveren og akut besøg hos cykelhandleren og 30 min strik. Her kommer beviset for, at der faktisk bliver strikket noget:

Mønster: Tiboodoo's Cardigan 0137 str 12-18 mdr, pakkeløsning købt hos Tanterne
Garn: Tiboodoo's Sable (bomuld/modal) 185 g (knap 4 nøgler)
Pinde: 2½ og 3 mm addi & KnitPicks plus 2½ mm hæklenål
Hot or Not: Ret sød cardigan, der passer DM nu og med kun tre knapper øverst, er der plads til store mængder risengrød og bananer. Sable blev så ikke det garn, der overbeviste mig om, at det er skønt at strikke med bomuldsgarn, så jagten fortsætter. Opskriften er på engelsk, den er nogle steder lidt kluntet oversat fra fransk. Der er en masse montering, der er f.eks. hæklet rundt om alle kanterne - det krævede velvillig assistance fra en pensioneret håndarbejdslærerinde. Men den er fin og der er en masse fine finesser, der gør det til fransk couture.

Der er håndarbejdsmesse i Vissenbjerg i denne weekend. Juryen voterer stadig om der skal aflægges et besøg.

Garnkonto: + 185 g

10 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Tjah sidst jeg var hos tandlægen (2 gamle plomber skiftet til plastik), havde det også været på sin plads med et besøg hos bankrådgiveren bagefter ;-)

Fin, fin cardigan.

Ulla sagde ...

Ouch det lyder meget, meget dyrt. næh tandlægeren var ikke årsagen til bankbesøget, det var hushandelrelateret.

Mette G. sagde ...

Det var det også ;-) Men hva' nu har jeg det, der svarer til "guld i mund"!

Kirsten sagde ...

Så fin - den unge dame sætter forhåbentlig pris på den franske couture :-)
Er forøvrigt glad for at høre at andre voksne mennesker end jeg sætter pris på risengrød. Det er en permanent diskussion i hjemmet.
KH
Kirsten

Jette sagde ...

Nej, Sable er ikke bedre end andre bomuldsgarner, men søde er modellerne, håber risengrødsdamen værdsætter den fine trøje. Tag du bare til Vissenbjerg, jeg har gjort gode kup, tror jeg nok!!!

Jette sagde ...

Er det din alvorlige mening at cykle til Vissenbjerg, hatten af for det, men du er selvfølgelig i træning, tag hellere traileren med til indkøbene..:o))

Efi sagde ...

Det er en rigtig fin cardigan med fine finesser der er kommet ud af anstrengelserne

britt sagde ...

Skøn lille sage til datteren....imponerende appetit hun lægger for dagen!!
Vissenbjerg - du kan da bare ikke lade være....det er jo så tæt på dig.
KH Britt

Lena sagde ...

Sød lille cadigan!
Herhjemme er risengrød også et hit hos begge børn.

Malene sagde ...

Rigtig fin cardigan, det havde min tålmodighed da ikke rakt til med masser af sammenhæftninger og hæklede kanter - puha.