lørdag, marts 07, 2009

4th Annual strikkeforsker awards

Tak for alle kommentarerne til Abalone, de er sendt videre til manden. Jeg glæder mig vildt til at strikke den. En gang imellem tager jeg garnet frem bare for at beundre det.

Hende på den grønne gren mindede mig om, at det er tiden. Oscar uddelingen er gået min næse forbi. Sidste år nåede jeg det ikke. Men nu kan jeg vist godt nå det, mens manden og DM snorker viderer. Nobelpriskomitéen kan godt springe et år over, hvis der ikke er værdige kandidater. Her smider vi skylden på Frk DM og en mand, der smadrede knæet kort efter hendes ankomst. Produktionen er gået gevaldigt ned ad bakke det sidste års tid. Det har næsten taget en måned at strikke en lille babytrøje til Frk DM, før tog det en uges tid. Men vi bor i et lille hus med begrænset skabsplads. Så er det vist meget godt, at jeg mest strikker på pind 3 og med kompliceret mønster. Man kan så filosofere lidt over, om det nu er korrekt. For hvad fylder mindst strikkede sager eller garn?

Årets Sweater: Det kan kun blive Den Norske til manden. Nu vil han have en aran sweater!

Årets Strikkebegivenhed: Annette Danielsen på badstuen. Meget morsomt og lærerigt.

Årets Udenlandske Butik: Jimmy Beans Wool, Reno, NV - Hvorfor er det ikke min LYS?

Årets Danske Butik: Der er to kandidater, min lokale pusher Garnbixen og så Sommerfuglen. Den er mægtig svær, for de har begge to et udsøgt udvalg og yder fremragende service. Desværre har ejeren af Garnbixen solgt forretningen. Prisen bliver delt mellem de to.

Årets Børnstrik:
Baby i Rib - dem kan man ikke få for mange af

Årets Garn: Askeladens Silke-Merino - perfekt til babystrik og lidt blødere end Duo silke-merino og Tvinni Tussah.

Årets Værktøj: Uuuuh her vakler jeg mellem mine Golding 2,25 mm strømpepinde superglatte og spidse, og Lantern Moons rundpinde i rosentræ. Det ender med mine Golding 2,25 mm, der vist ikke engang kan købes mere ØV.

Årets udenlandske udgivelse: Cat Bodhi, New Pathways for Sock Knitters Vol 1.
Sejt!

Årets Danske udgivelse: Den eneste danske bog, der fik plastikkortet op af pungen var Annette Danielsen Strik- Naturligvis. Ikke at jeg har fået strikket noget derfra endnu. Men jeg er ved at samle tid og garnrester til en omgang løvfald. Godt nok er selv samme rester ved at blive brugt til noget børnestrik.


Kl 8 og de to sover stadig væk. Det er 2-2½ time længere end de pleje. Det er tid til at starte lørdagens program med tur til grøntorvet, bageren og økobiksen og så bagning.

Næste gang:
Cardigan til DMs forårsgarderobe, jeg skal bare lige blive venner med en 2½ mm hæklenål.

Næste års prisuddeling: Måske får vi endelig nogle ænder at se? eller Wollmeise- Abalone bliver om et par år.

2 kommentarer:

Kirsten sagde ...

Kl. 8 - lørdag morgen! Og en så morsom post :-) Det er en super ide og jeg kan heldigvis se at kategorierne kan varieres. Dine nominerede er stærke kandidater.

britt sagde ...

Whaf!? Kan man ikke købe Golding pindene mere?????? Uha - godt jeg købte 2 sæt og jeg våger over dem som var det guldbarrer med indlagte diamanter. De er nemlig suuuuperfede! Også enig mht Askeladens silke-merino.
Skønt at se din opgørelse...og glæder mig til at se hvad hækle-nålekampen fører til.
KH,
Britt