søndag, januar 25, 2009

Selbu Modern II

Det har været en begivenhedsrig uge. Bloggen her var omtalt i Hendes Verden med teksten "Strikkeforskeren har altid gang i noget spændende".
Den kommentar er jeg meget beæret over!

Projekt jaquardstrik med en tråd i hver hånd er færdig. Jeg er nu i besiddelse af et stk Selbu Modern hat:

Mønster: Selbu Modern
Pinde: 2 stks 3 mm KnitPicks rundpinde
Garn: Socks that Rock, Lightweight Boyesenberry og Chapman Springs i alt 100 g rester
Hot og Not: Hot for nu kan jeg strikke med en tråd i hver hånd. Selve huen betragter jeg som en stor strikkeprøve. De to garner er alt for tæt på hinanden i tone(?) og derfor træder mønstret ikke særlig tydeligt frem. Det minder mig om, at jeg skal have læst op på farvelære. Om ikke andet kan den være under snublekysen.

I går rundede jeg et halv skarpt hjørne. I dag kan jeg konstatere, at en enkelt martini og en limfjordsporter kombineret med 6 timers søvn gør, at jeg vader rundt som en zombie-sådan var det ikke for fem år siden. Ydermere har jeg ufrivilligt måtte investere i en ny cykel. Min sporty røde hybridcykel med smalle racerdæk er blevet udskiftet til lillesøsteren med bredere dæk og udstyret med beslag til cykelstol. Femogtredive og fornuftig, men stadig frisk og fjollet!

Når man fylder år vanker der også gaver. Manden gav en fiberholdig IOU, den hører I meget mere om senere. Svigermor (og -far) bidrog med ammunition til mit stofmisbrug. Firkantet linial på 1x1 fod plus sømrum, mønstret på et par nemme mini-quilts og 4 stks "fat quarter" af reproduktions stof. Stof og mønster har svigermor helt selv valgt. Nu er det jeg overvejer, om hun ikke alligevel skal have det strikkede tørklæde, hun har fisket efter :-D

Garnforbrug siden Webstrik Festivallen.: + 1030 g

10 kommentarer:

britt sagde ...

Stort tillykke!!! Jo da, hun skal da have det tørklæde!
Og så er jeg imponeret over at du nu kan det med en tråd i hver hånd - må lige få et minikursus næste gang vi ses.
KH Britt

Susanne sagde ...

Tillykke :o)
Det med en tråd i hver hånd er jeg temmelig imponeret over... må lokke nogen i nærheden af mig til at gi' en lektion.

Kh
Susanne

Jette sagde ...

Smuk hue, og jeg vil også gerne lære det med en tråd i hver hånd. Dejlig svigermor, du må hellere give hende det tørklæde. Ser vi så snart de ænder..:o))

Lene Sophie sagde ...

Til lykke med både de 35 og med at du nu kan strikke med en tråd i hver hånd. Begge dele er jo store ting at fejre.
Og Hendes Verden har jo ret, der er altid noget spændende strik på din side, som ofte ryger på min overbuggede to-do-liste.

Strikkeheksen sagde ...

Ja, jeg kan kun erklære mig enig :-) Jeg vil også gerne lære den teknik - Tillykke med fødselsdagen og de fine gaver :-)

Efi sagde ...

Flot gået, det er da vist ikke det letteste at strikke med den teknik - også tillykke med f.dagen

Kirsten sagde ...

Tillykke med dagen i går! Lækre gaver.
Jeg skal vist sætte PCen til opladning og igang med tofarvestrik med begge hænder, det bliver aftenens underholdning. Godt gået at du har lært det.

Lena sagde ...

Tillykke med dagen! Og med at du kan strikke med en tråd i hver hånd. Nu har du jo ingen undskyldning for ikke at starte på ænderne:-)

Karin Grøn sagde ...

Tillykke med dagen. Det er en dejlig hue du har strikket. Friske farver til en ung på 35

Ulla sagde ...

Takker mange gange!

Jeg giver gerne en demo på et garn i hver hånd.

De der ænder venter liiige lidt, Claudia skal være færdig først.