mandag, december 29, 2008

Glædelig Jul

Pssst er her nogen?
Julen er veloverstået, god mad, hyggeligt selskab og et trailerlæs gaver til DM samt bedsteforældre, der villigt trillede med barnevogn og passede barn, mens forældrene fik lidt alenetid. Oveni var der selvfølgelig det traditionelle julestrik-in hos Dorthe i Aalborg, som altid en hyggelig begivenhed.

Julestrikketøjet er Claudia i mørkelilla, en tråd duo merino og en silke-merino. For lang tid siden fik jeg valget mellem betaling i naturalier (garn) eller kolde, topbeskattede kontanter for et lille projekt. Da størsteparten alligevel ville blive brugt på garn, så ville det da være dumt ikke at modtage betaling i garn.

Ryggen er færdig og jeg er igang med første forstykke. Det går rimelig hurtigt til trods for julestrømpen får masser af opmærksomhed.

Julen bragte hverken garn eller strikkeværktøj. Til gengæld fik jeg mig en Leatherman af svigerforældrene. Den slags kan en rigtige kvinde, der selv lodder, skruer og reparerer laboratorieudstyr ikke leve foruden. Oveni var der som bonus en miniudgave til håndtasken. Mini-leatherman og jeg er udadskillelige indtil den dag sikkerhedskontrollen i Københavns lufthavn skiller os ad.

Traditionen tro, så var der også en gave til moi, fra mig.
Leverandør: min københavnske yndlingsgarpusher, Sommerfuglens hjemmeside for at søge inspiration. Sørme om den her ikke var sat ned til 109 kr (der er vist ikke flere tilbage).
De damer Starmore er i strikkeverdenens superliga. Der er tidløse modeller, gennemtænkte detaljer, lækre billeder, fornuftige pindestørrelser. Selvfølgelig er der adskillige modeller, jeg mægtig gerne vil strikke.

Ahmmm der er stadig en Hanne Thorsens ænder med 3 farvestrik, der skuler henne fra strikkekurven. Der er vist nok garn nok til str 2 år. Måske weekenden skulle bruges på at lære det....

10 kommentarer:

Christine sagde ...

Hold da op! Tak for tippet med den bog. Har lige tjekket på Amazon, og der koster den minimum 400 gode, danske kroner. Og ja, de havde flere.
Glædelig jul og god strikkelyst.

Jette sagde ...

Jeg er her endnu, nyder ferien i fulde drag. Og det ender jo med du har Claudia på til næste cafe. Og fedt køb af den bog. Og godt værktøj skal man have, sloges igår med en batteridrevet bore/skruemaskine for at få et par huller i væggen, men måtte opgive og i garagen efter den gode gamle elektriske.

britt sagde ...

Rigtig glædelig jul, Ulla!! Det lyder som om din har været i top....det med trailorlæs gaver vender ved 8-10 års alderen..så bliver gaverne i stedet små og dyre i stedet for kæmpekasser med legetøj.
Claudia ser skøn ud - vildt flot farve!
KH Britt

Rineke sagde ...

Glædelig jul!
(Jeg er der delvis, er gået lidt i hi...)

Karen S sagde ...

Glædelig jul. Vi er her skam endnu og nyder også her ferien for fulde gardiner! Jul med sådan en lille størrelse er godt nok noget nyt, men også vildt dejligt.
Din claudia ser rigtig dejlig ud og jeg synes også at din selv-gave ser ud til at være i topklasse.
Kh og godt nytår
Karen

Christine sagde ...

Iøvrigt - den fine Starmore Childrens collection bog fandt jeg på virtualyarns.com
Den kostede, inkl. porto, kun 18 pund, hvilket svarer til knap 140 kr.
Så selv om den er udsolgt fra sommerfuglen, kan den stadig fås meget billigt.

Kirsten sagde ...

Glædelig jul.
Super gave, den Leatherman. En af den slags ting man bare MÅ eje, og miniudgaven er ekstra bonus.
Tak for tilbuddet om hjælp med spinderi, det kommer, en eller anden dag :-)
KH
Kirsten

LindaMarsvin sagde ...

Glædelig jul og godt nytår! Uh, de første mange juleaftener er enormt indbringende, lige dele hårde og bløde.... så kommer der et par år omkring 9-11 års alderen, hvor de vrænger næse af ALT der bliver pakket ud (og man sværger at det var sidste gang at der blev holdt jul i hytten!) og så kommer det taknemmelige år (neej, lige hvad jeg ønskede mig) og nu er vi så kommet til: jeg glæder mig til at give mine gaver til jer...

Det der med fra mig til mig gavekoncept suser lige ind på lystavlen her, den bruger jeg næste år!!
kh Linda
ps, fin Claudia!

Jette sagde ...

Gud, jeg havde slet ikke tænkt på det med verdensøkonomien, det kunne være jeg skulle have mere til lageret, mens man har arbejde, ved jo aldrig...:o)) Og hvornår kan man så købe noget igen på Kulturmaskinen???

strikkeforsker sagde ...

Takke

@ Christine: Altid en fornøjelse at lokke andre i uføre.

@ Jette: fra februar sker der noget igen. Måske er Claudia færdig, gætter på 50 % chance.

@ Kirsten: Du siger bare til. Har du også en af slagsen?