søndag, november 16, 2008

Vakuum-i-rib

Det må det hedde, når der ikke er en baby indeni baby-i-rib?


Mønster: Baby i Rib str 6-9 mdr, Else Schjellerup for Design.Club.dk
Garn: 35 g Askeladens silke-merino, pistaciegrøn. Farven er næste for grøn efter min smag. Lukket med en æbleknap fra Jane Hamilton.
Pinde: 2½ mm
Modifikationer: Den er strikket ca 5 cm længere, så holder den (forhåbentlig) vinteren over. Den i str 3-6 mdr passer stadig i bredden, men længden kniber det noget med.
Hot or Not: Hot - som altid med designs fra Else Schjellerups hånd. Veste kan man ikke få for mange af. DM skal i hvert fald have en mere af slagsen til vinterbrug.

Det bliver mest til små overskuelige strikkeprojekter for tiden, jeg orker kun et stort projekt ad gangen. Jeg er igang med et broderiprojekt af de større, nemlig DMs julestrømpe. Jeg satser på, at den er færdig senest d. 25. december 2009 kl 6.00 (lokal tid). Indtil videre har jeg fået lavet de øverste 10 cm af skaftet. Der er laaaang vej endnu.

På lageret har jeg duo og duo silke-merino i en lækker mørkelilla. Der er nok til f.eks. en Claudia, som jeg oprindelig ville strikke. Har du andre forslag?

Væddemål: + 850 g

5 kommentarer:

Lena sagde ...

Så du er kommet i gang med julebroderiet:-) Undervejsbillede? Jeg synes selve brodereringen er hyggelig nok, men alt det der hæften ender, skifte tråd, farve, osv nærmest konstant kan drive mig til vanvid.
Sød vest. Vi synes også veste er helt uundværlige

britt sagde ...

Vaskeægte klassiker med en skøøøøøn Hamilton knap!
Broderi er hyggeligt med lidt langsommeligt og konventrationskrævende. Så er det godt med lidt rib-variation.
Hvorfor vil du alligevel ikke strikke Claudia?
Hvad med Sucre fra MI's Inka-bog? - du har garanteret et par rester du kan bruge som kontrast.
KH Britt

Jette sagde ...

Uha, det lyder da godt med Claudia, og sød babyrib med skøn knap, hvor finder man lige de knapper? Glæder mig til at se julesokken!!

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Veste kan man aldrig få nok af. Claudia i lilla vil da være superflot.

KH Tina

Inges uldprogram sagde ...

Nåe DM skal bruge den som vest. Ja, det synes jeg giver rigtig god mening. Jeg tænkte jo kun man kunne bruge dem som undertrøjer.