fredag, november 14, 2008

Tycho Brahe's uge?

Svaret på sidste uges opgave:
Det hedder E = mc^2,
E er energi, mens e betegner en elektron.

Det var ugen hvor alt var planlagt i mindste detalje for forelæsninger, pasning af DM og installation af mit udstyr skulle forløbe gnidningsfrit. Allerede her burde alle alarmklokker bimle højt. Den slags planer er dømt til at gå i vasken

og det gjorde de ganske godt og grundigt.

Mandag:
6.25 (5 min efter manden var smuttet for at nå toget) ringer mobilos... Syg dagplejer P*S - det er derfor jeg er tilhænger af vuggestue. DM kommer med på arbejde, knap så succesfuldt. Indforskriver bedste som backup de næste par dage. Trøsteshopping hos stofpusheren.

Tirsdag: DM i gæstedagpleje og bedstemor ankommer om eftermiddagen. Manden er på arbejde til kl 23 for at lege med acceleratoren. Så kunne han dels arbejde hjemme og dels tage fri fredag for at passe DM.

Onsdag:
dagplejer stadig sygemeldt.
"Øhhh din telefon er ikke blevet flyttet, da du skiftede kontor" - Ahhh derfor, der er ingen, der ringer til mig mere?
Venter forgæves på teknikker og ingeniør, der skal installere udstyr.

kl 14 giver jeg op og henter DM efter have lagt ca 15 beskeder på telefonsvaren og kontaktet sælgers hovedkontor. Teknikker ringer "kommer først i morgen kl 11".

Torsdag:
forelæsning 8-10. De timer kandidere ikke til "Bedste forelæsning 2008". Bedste passer DM.
kl 10.10 mail fra teknikker: Øhhhh vi kommer ikke før om to uger
P*S, P*S.... Kunne du ikke have ringet i går aftes?

Jeg har nu a) bachelorstuderende der seriøst mangler data og b) gruppeprojekter, der starter om en uge. Begge kræver det udstyr, der pt står i tre store fragtkasser nede i kælderen.

Henter DM hjemme for at aflevere hende i dagpleje. Starter med at køre mod Fruens Bøge for at aflevere DM hos gæstedagplejeren. Indser først, da jeg kører forbi Zoo, at jeg ikke skulle den vej, men mod Hjallelse til dagplejen. uuuuppppssss.

Ringer til Dell for at bestille nyt tastatur, DM har ødelagt pil ned tasten. Jeg har 30 s til at finde en skarp genstand for at rykke ned til windows start ellers starter Linux, der ikke er på nettet. Sådan nogle små pilfinger er yderste effektive og langtrækkende. De lover at sende et nyt tastatur.

Besøg af sælger fra bogforlag. Jeg får nærmest smidt 4 lærebøger i nakken gratis (skønt!)...

Fredag:
kl 9 på kontoret forbereder undervisning, vejleder studerende og drikker spandevis af kaffe for at holde mig vågen.
kl 13 nyt tastatur til den bærbare er ankommet mindre end 24 timer efter jeg kontaktede Dell Manden er på vej hjem...


Næste uge:
Fungerende enlig mor inklusiv flyvetur til London med møffemonster.

Strik øh?
Kun en smule skumfidus.

7 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Puhha - jeg blev da helt svedt af at læse det indlæg. Næste uge kan da kun blive bedre. Pøj-pøj :-)

Julie sagde ...

For søren da, I trænger da til weekend!

Fru Rønne sagde ...

Hold da op - har stadig åndenød efte læsning. Håber, du er arbejdsfri i weekenden, der skal vist lades op!

Jette sagde ...

Det var da lige før jeg tabte vejret, sikke da en uge!!! Håber det gearer ned i næste uge. God weekend...

Tina sagde ...

Neeei så havde jeg ret i E'et ;)

HOLD da fast en uge du holder dig!!! Mon der også er tid og plads til at puste lidt ud af og til, og nyde DM??? :)

strikkeforsker sagde ...

HA! arbejdsfri weekend. Niks nej, jeg sidder pt på kontoret for at forberede forelæsning. Det nåede jeg ikke i løbet af ugen. Men i morgen holder jeg fri, for der skal vi se giraffen (i zoo)...
Jeps Tina, du havde ret!

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Åh ja....man har mange fornøjelser med de institutions-/dagplejepladser. Glemmer aldrig den periode, hvor vi havde børn ikke mindre end TRE forskellige steder - det var bare ikke sjovt.

Håber næste uge (og alle andre uger) bliver bedre !

Ærgeligt, vi ikke bor lidt tættere på hinanden, for jeg kunne da godt lige dikke-dikke DM et par timer, hvis det brændte på...!

KH Tina