tirsdag, november 25, 2008

Skumfidus

Hjemvendt fra London med en kodyl omgang forkølelse i bagagen grundet hotelværelse uden isolering og med et yderst aktivt klimaanlæg. Der blæste en halv pelikan og vi krøb sammen under tæpperne om natten. Bortset fra det, så var det en skøn tur.
Manden scorer heltepoint for at have købt SAS billeter til trods for en gratis billet til gode hos Sterling ellers var min tur gået i vasken.

Med hjem kom selvfølgelig også lidt guf, som endnu ikke er blevet fotograferet (læs hevet op af mandens rygsæk). Det bliver ikke før wekeenden for resten af ugen har jeg besøg af en teknikker, der skal installere udstyr.

Liberty var absolut højdepunktet, deres "Haberdashery" afdeling kunne jeg bruge mange timer (og penge) i. Jeg fandt bl.a. DMs julestrømpe færdigmonteret og fik gode ideer til monteringen.

DM var en engel, hun opførte sig eksemplarisk og sugede bare til sig af alle de nye indtryk. Det med at sove middagslur, mente hun, var stærkt opreklameret. Oveni charmerede hun alt og alle, personalet i hotellets morgenmadsrestaurant stod nærmest i kø for at opvarte den unge dame. Vi opdagede hurtigt, at hun er gourmet og ikke gourmand for:

Nestlé Øko Paradismos ** (mor * - jeg blev tvunget til at smage på det i LHRs sikkerhedskontrol!)
Hipp Havregrød ** (*** med banan)
Hipp Kartoffel/Kalkun * (bvadr!)
Hjemmelavet kold sødekartofel & gulerodmos ****
V & A Sunday Roast *****
= lamb, ristede kartofler, grøntsager på engelsk maner (kogt til ukendelighed) plus sovs, der blev stort set kun levnet kød til os.
Chicken Korma med ris ****

Strik blev til 10 pinde lørdag aften og ikke mere. For noget tid siden fik jeg skumfidus strikket færdig.

Mønster: Skumfidus, Bente Geil
Garn: Geilsk 100 % uld ialt 62 g (jægergrøn og fuchsia(?)
Pinde: 5 mm
Hot or Not: Hot, den er rigtig sjov. Jeg skal også have strikket en mere til DM.

Væddemål: + 912 g

8 kommentarer:

Anne sagde ...

haberdashery det ord "smager" bare så godt...og den afd. hos Liberty er ganske enkelt fantastisk.
God bedring i øvrigt

Fru Thorsted sagde ...

Guuud, ja. Havde da helt glemt, at du også lige har været afsted! :-)
Tror vi overvejer, at gøre sådan en tur til en tradition, for det var altså bare velgørende!

Også god bedring herfra.

britt sagde ...

Det lyder (trods alt) som en fed tur!! Glæder mig til at se fangsten.
Skumfidusen er skøn - det er da ligefør jeg må have mig sådan en.
:-) Britt

Jette sagde ...

Du er da bare uheldig at rage endnu en snottud til, men købene kan vel opveje det kolde gys. Det er bare en fed hue den skumfidus. Og tak for linket til knapperne. Vi ses på næste torsdag.

Kirsten sagde ...

Haberdashery lyder meget bedre end 'sytilbehør', og broderiafdelingen synes jeg var fantastisk. Træls med forkølelsen - god bedring til dig!

Lena sagde ...

Det lyder som en god tur! Så købte du vel også en baby-gourmet-kogebog!! Glæder mig til at se rovet. God bedring!

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

velkommen hjem fra london, der lyder til at have været en dejlig tur med familien.....og god bedring til dig og snottet......solbærsaft er skide godt med forkølelse, men det ved du vel allerede!

skumfidussen er super...mit kit ankom forleden dag og jeg skal have strikket min inden vi tager på vinterferie om nogle få uger! hvor bliver vi bare for seje med vores skumfidusser!

happy thanksgiving!
malle

Susanne sagde ...

Jeg fik lige en tur ned af memory-lane, da jeg læste om DM og at rejse :o) Havde Katrine med da hun var 10 mdr. og de andre gæster på hotellet måtte pænt vente på deres mad indtil det passede kokken og personalet.... de sku' lige gramse og vise og underholde min datter :o) Øv med snotnæsen, men herligt at I havde en god tur.
Kh
Susanne