lørdag, november 01, 2008

Pyyyyyha

Mandag kom de første symptomer på en snarlig status som snotøgle. Som ugen skred forsvandt stemmen mere og mere, mens kraniet blev fyldt med snot ØV.

Tirsdag afholdt jeg spørgetime for så at cykle hurtigt hjem til mand og barn, pakke D-mobilen og fræse til storstaden på 1½ time. Der kan man lige nå at strikke 2/3 strømpe str DM. Heldigvis var der ingen trafik, så vi var et smut forbi Sommerfuglen for at købe den manglende knap til DMs Pebbel Yoke II og lidt julestof. Far og morbror underholdt DM, mens jeg var til middag på fin restaurant med VIP'er fra forskningsverdenen. Maden var ikke noget at skrive hjem om, mig bekendt består cremé brulée af kold creme og varm karamel, ikke en halvlunken inhomogen masse, der har opnået termisk ligevægt. Det var så skønt at snakke videnskab en hel aften.

Torsdag og fredag afholdt jeg mundtlig eksamen for mine studerende. To laaaaange dage.

Ovenpå den uge trænge man til en friweekend. Men niks nej, jeg skal have forberedt 4 timers forelæsninger i morgen, for de andre dage i ugen har jeg passet DM.

Men næste weekend. Så er hverdagen begyndt, dvs jeg kan faktisk arbejde indenfor normal arbejdstid. DM starter i dagpleje på mandag og det glæder vi os meget til. Der er blevet trukket lidt for store veksler på bedstemor, arbejde og parforholdet. Vores tålmodighed med Odense Kommune er opbrugt og DM er skrevet på venteliste til en privat integreret institution. DM har fået en dagplejer, der virker meget sød og har erfaring fra en vuggestue. Efter vores besøg hos hende havde manden udredt gruppedynamikken. Der var en"Attention whore" = det overpylrede drengebarn, der bare ville være på arm hele tiden og ellers vrælede, det stille gæstebarn, generalen (ældstebarnet) og så en aktiv lille pige, der er et par måneder ældre end DM.

Desværre er det ude på den anden side af motorvejen. Set positivt måske skulle jeg bare få mig en Christianiacykel eller sætte et babysæde på cyklen. Med 26 km cykeltur pr dag (20 km hvis jeg kun henter eller bringer), så kan man vist ikke andet end komme i form. Hvad der er endnu mere positivt, man kan svælge i mørk chokolade med god samvittighed.

5 kommentarer:

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Ja, det er lidt af en gambling, når man skal bruge pasningsplads. Godt, man ikke er ansat på pladsanvisningen ;o)

Håber du snart er frisk igen.

KH Tina

grendesign sagde ...

Jep, livet er frygteligt travlt med job & børn/barn.
Godt I har pasning i udsigt.

Helt enig: creme brulé er kold og fløjlsblød creme med varm og knasende sprød karamel ovenpå. Alt andet er sjusk og en skuffelse.

God bedring.
:-) Britt

Jette sagde ...

Sikke et program og godt klaret af en snotøgle, har helt tabt pusten. Skønt at i har fået dagpleje, og du behøver så ikke at bruge penge i et motionscenter, og kan roligt spise meget god chokolade uden at få dårlig samvittighed..:o)) Vi ses på torsdag og god bedring fra en anden snotøgle...

Inges uldprogram sagde ...

Altså Ulla, jeg tager saftsuseme hatten af for dig. Jeg kan forestille mig at dine studerende skal stå tidligt op og kritte skoene derude på SDU.

Kirsten sagde ...

puhh - er du blevet frisk igen? Det der sygdom og hjem under dynen er noget opreklameret i praksis.