onsdag, november 05, 2008

Mor & Datter Strømper

Jeg har sat en personlig rekord. I flyet på vej til California begyndte jeg på en strømpe. Først for knap 2 uger siden blev jeg færdig med nr 2. 3 måneder for at strikke et par strømper, det er eddermame ringe. Lidt hurtigere gik det med at strikke DM et par af resterne, det tog kun en uge.

Mønster: Very Berry Socks fra Lorna's laces. Mønstret på skaftet er et helt almindeligt zig-zag.
Garn: Lorna's Laces Shepherd Sock, Hawaii. 74 g til mine og 24 g til DM ialt 98 g.
Pinde: 2 mm Lantern Moon Sox Sticks (mor) 2,25 mm Brittany Birch (DM)

Væddemål: +814 g

DM er atter blevet begavet med gaver.
Meget passende når både mor og far har en ph.d. grad i kemi. Desværre har mor også et bifag i fysik. DM skal ikke have den på, hvis hun skal med mig på arbejde.

Find fejlen!

8 kommentarer:

Kirsten sagde ...

puhh, pinligt at svare forkert, men jeg vover pelsen. Er der ikke kun to eletroner i det inderste lag?

britt sagde ...

Uha...det er godt nok laaaang tid siden og jeg laaaangt ude af det faglige felt i dag....men prikken i midten generer mit øje og resterne af min hukommelse....

Skønne sokker!

:-) Britt

Tina sagde ...

Skal E for Energi ikke være med stort??? :)

jeanette hegaard sagde ...

Hm...lige som Britt er det første der slår mig i øjenene, er prikken i midten. Det er ik´ fordi jeg ved noget om det :-)

Lena sagde ...

Uha, sidst jeg så det indvendige af en fysikbog var for, bum, bum, 15 år (= 2G) siden, såååååå jeg tør ikke engang gætte....
Men sokkerne er fine :-)

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

De elektroner ligger i lidt vel mange orbitaler istedet for at dele lidt, gør de ikke? (for ikke at tale om størrelsesforholdet mellem kerne og elektroner - ja, jeg går da ud fra, at klatten i midten skal forestille en kerne ;o) )

Fine sokker; man kan ikke nå det hele på rekordtid med en bette en i huset...

KH Tina

Linda sagde ...

hm ja, jeg har godt nok en scientgrad i kemi, men hvor lagde jeg den mon....
der plejer at være lige mange elektroner og protoner, ikke? Vi lader som om det er en enhedskerne, der indeholder lige så mange protoner som der er elektroner (vi dropper alle de andre små dimser).
Og elektronerne fiser rundt i orbitaler, een rund og de næste er så 8talsformede. Og der kan være 2 elektroner i hver skal. Altså må der være een elektron for meget, hvis det der skal forestille at vise elektronen i en vilkårlig bane......
eller kan man i det hele taget se elektronen? bevæger den sig ikke for hurtigt til at se den, og det er derfor man bruger begrebet orbitaler, fordi de med nogen sikkerhed befinder sig dér et sted....så skal de der 3 elektroner væk...
øh...
vil du ikke hellere høre noget om miRNA?
kh Linda
ps fine sokker ;o)

Jette sagde ...

Nej, hvor sødt, samme sokker til jer, og lækkert garn. Fysikken holder jeg mig langt væk fra..:o))