onsdag, oktober 15, 2008

DMs vinterkollektion I

En del af ferien er brugt på at kreere en vinterkollektion til frk DM. Symaskinen snurrer mens mor skråler med på "Jeg er en papegøje fra Amerika".
Det er jo blevet tid til at ekvipere den unge dame på passende vis. Ikke at hun mangler tøj, for Nana (farmor) og de to fastre har et udpræget shoppegen. Moderen er bare god til langtidsplanlægning ;-)
Mønster: bukser form 2 str 74 og nederdel str 68/74 fra Meedom og Meedom. Tusind tak for anbefalingerne, den bog er guld værd!
Stof: babyfløjl plus en rest fra mit tæppe.
Græder eller griner: Moderen er tilfreds, bukserne er liiiige lidt for lange et par uger endnu.

Næste projekt er på tegnebrædtet og dernæst er det vist på tide at blive venner med strækstof uden overlocker. DM og jeg var i Stof & Stil i går, der blev hamstret elefantstof i lilla. En uerfaren syerske som mig, har åbentbart ikke lært de små hemmelige signaler. Jeg ved der findes hemmelige håndtryk. Parkerer "man" på (og ikke mellem) linierne, når man besøger en stofbutik????

Strik er det også blevet til. Ingen baby uden djævlehue:

Mønster: djævlehue af den klassiske slags, der sys sammen, findes f.eks. hos Filcolana.
Garn: 16 g Jade Sapphire 2 ply cashmere rester fra lagerkassen.
Pinde: 2,25 mm crystal palace.
Græder eller griner: DM smilte bredt og blev helt sagelig, da hun blev aet med et nøgle kashmere. YES mors pige!

Væddemål: +586 g
Der kommer mere på meget snart.Babytrøje på pind 4, det går tjept.

Nu til noget helt andet:

Er der nogen, der kan anbefale en god stofpusher i det centrale London?

Manden skal på kursus i en uge igen-igen og har som aflad købt flybilleter og bestilt hotelværelse, så vi kan holde forlænget weekend i London (Mmmm indisk mad)
Wheeeee flyvetur alene med en trilletrold. Den tur skal nok ende i et separat indlæg :-)

13 kommentarer:

Nanna sagde ...

Sikken en dejlig lille kollektion. - Og dejligt at høre, at der er endnu en der er blevet glad for at sy efter mor og datter Meedoms bøger ;-)

Anonym sagde ...

Liberty er jo en opplevelse enten en skal handle stoff eller ikke. Massevis av stoff, knapper og bånd, mest i den søte småblomstrete skala da jeg var der tidlig i vår.
www.liberty.co.uk
Annalovinda

jeanette hegaard sagde ...

Jeg ville også smile hvis jeg var DM - lækre sager du har fremtryllet til den bette som sidder så flot (så du det William - nu skal du vist også snart i gang med det)

Lena sagde ...

Sødt og brugbart tøj - hun bliver jo stor hende frk. DM :-)Misundelig - jeg har ikke været i London siden præ-børn, bum, bum, det er vel 9 år siden.... Gad vide hvad jeg kan lokke manden til at købe som aflad (???), han skal snart 8 dage til Fresno, CA.

Karen S sagde ...

Skøn lille vinterkollektion! Hende DM bliver da top-smart!
Forresten godt du viser den djævlehue... jeg ved lige pludselig hvad Mini skal have ;)

Kh Karen S

Jette sagde ...

Kan da godt forstå at hun smiler så sødt, sikken dejlig blød hue og så med udsigt til at få det fine syede tøj på, så kan hun da ikke være andet end tilfreds. Og kender ingen regler om parkering i Stof og Stil, men har heller ikke været i den nye butik endnu..:o)) Men gør bare som du har lyst, så kan de jo bare kigge skævt..:o)) Der er jo også gode garnbutikker i London, nu må vi se hvad der kommer mest med hjem af..

Birgitte sagde ...

Absolut fin kollektion!
Smilte lige over observationen på Stof & Stils parkeringsplads. Jeg tror bestemt, der er noget om snakken...
Mht. stof i London kan jeg også kun sige Liberty - og selvom stofudvalget er blevet indskrænket væsentligt(!) er det dog stadig et besøg værd - og så længe du syr i str. baby er det også både økonomisk forsvarligt og klædeligt med småblomstret :)

Ulla sagde ...

Takker af hjertet!
..
Liberty er hermed røget på min shoppeliste. Jeg er blevet lovet 3-4 timers alenetid i London, som kompensation for 6 dage uden far.

Ahhmm garn. Jeg har et lille væddemål med gemalen om ingen garnkøb før 1. jan. Derfor ender det med stofmisbrug.

@ Lena - hmm weekend i London uden børn når yngstebarnet er vænnet fra? En uge er for kort tid til at skulle slås med 9 timers tidsforskel. En baby der kl 1 om natten mener, at det er dag er IKKE sjovt!

@ Jette - den er et besøg værd... Opdagede først for sent at udkørslen ikke er samme sted som indkørslen uuuuppps ;-)

@Jeanette: Hun vælter da engang imellem og stikker i et hyl :-O

grendesign sagde ...

Selvfølgelig kan hun lide cashmere! Det er da også bare toppen af blød luksus.
Gode sager du har fået bikset til hende - og god tur til London!
KH Britt

Karin Hørkilde Jensen sagde ...

Himmel, hvor er hun dog bare SUPERSKØN, din smukke datter;-)) Fint tøj, du har fået lavet til hende. Og klart synes hun om cashmere - hun er da kvalitetsbevidst ligesom sin mor, ikke?

Lise (fru Kvist) sagde ...

Supersejt tøsetøj, udnyt det mens du selv kan vælge farverne! Min kommentar til Buttercup er tilsyneladende forsvundet (måske er ansatte i RSD blevet udelukket fra kommentatorboksen:-), så jeg vil lige gentage, at jeg synes den ser ud til at være besværet værd. Jeg husker tydeligt, hvor koldt der er på SDU om vinteren, så jeg er sikker på du bliver glad for den. Må vi ikke se den på? Håber I får en supertur til London, jeg ville også foreslå Liberty både for garnet, stoffet og stemningen. Men husk at tage mange penge med!

Kirsten sagde ...

Lækre sager, de små ting er så søde og klæder frøknen fornemt.
Parkering på/mellem linjerne er et følsomt emne - kvinder og biler ;-D

Glæder mig til at høre om du finder nogle gode butikker, jeg har et kursus i London om en måned.

KH
Kirsten

Inges uldprogram sagde ...

Super flot kollektion. Hun er bare så velklædt din lille DM. Jeg er da rigtig spændt på at høre om turen til London, og Libertystoffer skulle jo være mums. Tænker på om du kender www.skipperstoffer.dk i København?