fredag, august 15, 2008

Serafias Sommer

DM og jeg har været på ferie hos mine forældre, hvor den unge damer har fået lov til at gøre alt det, jeg fik skæld ud for som barn. Vi nævner i flæng gumle på og kaste med det kongelige porcelæn, sidde i vindueskarmen, sætte hænderne på de nypudsede ruder. Der var dømt afslapning og for mit vedkommende planlægning af undervisning og strikkecafé. Strik begrænsede sig til en halv strømpe.

I California blev Serafia's sommer næsten færdig:


Mønster: Serafia's Sommer str M. Genial opskrift. Man starter med strikke 2/2 rib, når man så er godt og grundigt træt af det begynder hulmønstret heldigvis. Det er dejligt simpelt TV og bilstrik
Garn: 175 Geilsk Silke-Hør
Pinde: 2,5 mm addi turbo. Opskriften siger 3 mm, men jeg er løs på tråden når det altså drejer sig om uelastiske garner
Hot or not: Den er fiks til jeans, der skal dog en bluse under. Det er ikke den sidste Bente Geil model, jeg skal have strikket.

I et anfald af kådhed meldte jeg mig til Ravelympics. Løftet om at strikke Ænder af Hanne Thorsen model har vist sig at være en and, i bedste fald en hæklet amigurumi en af slagsen.
Der var noget med jaquardstrik med 3 farver ad gangen. En ting er sikkert, den *bliver* strikket, jeg ska bare lige have knækket koden først... der er dømt doping i form af stærk kaffe og kanelstang fra Strib Bageri.
Manden er lige vendt hjem fra England og han har Bombay Sapphire med hjem til mig :-)

9 kommentarer:

grendesign sagde ...

Skøn grøn farve din Serafia har - den ser rigtig dejlig ud.
Pøj pøj med Ænder. De gange der har været 3 farver i fair isle har jeg valgt den nemme løsning: 2 tråde på venstre finger og den tredie løst hængende som samles op. Virkede fint, men ikke min livret. Er det et lille parti med de tre farver? Så kan du jo også sy med maskesting bagefter. Måske den bedste løsning, for fair isle med 3 farver bliver meget tykt (3 lag!) og meget varmt.
Pøj pøj med hvad du end vælger.
KH Britt

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Ja, man lærer helt nye sider af sine forældre at kende, når man selv får børn. Det er ski lige før, de glemmer at hilse på en selv, fordi de er så ivrige efter at dikke-dikke vidunderet ;o))

Hmmm...jeg kunne da vist godt lade mig lokke af en Serafia. Den er blevet rigtig flot.

Og koden til Ænder skal du nok få knækket !

Starter du på job nu her, når det nye semester starter, eller?

KH Tina

Mette G. sagde ...

Lækker Serafia - her skal der snart en mere på pindene. Jeg er vild med den model :-)

Jeg har meget glæde af at kigge på denne video om flerfarvestrik (dog kun med 2 tråde). Jeg har ikke prøvet endnu, men det skal prøves snart :-)

http://kortlink.dk/5ney

Jette sagde ...

Wauw, den er blevet flot den Geilske, garnet er også lækkert, ser vi den på til næste strikkecafe? Og godt du tager bogen med, hvis du altså husker det. Håber du finder ud af Ænder, ellers kan det da være at nogen på cafeen har en løsning på problemet..

Angelika sagde ...

Jeg husker at jeg var ved at besvime, da jeg saa min soen piske floede med et piskeris i en tupperwareskaal - paa mormors nye gulvtaeppe ! Mormors kommentar : han ville jo saa gerne.....!
Strikkehilsner
Angelika

LivM sagde ...

Barnebarn er jo noe helt annet enn egne barn da!!! Den toppen du strikker blir aldeles nydelig!

Lise sagde ...

Ulla, sådan er mine forældre også. Skrappe forældre, totalt blødsødne bedsteforældre. Sådan skal det vist være! Smuk Serafia, også jeg blev taget at Bente Geils design. Glæder mig til at høre om næste sæson i Strikkecafeen.

Fru Thorsted sagde ...

Superskøn serafia; fortryder lidt, at jeg ikke selv købte den, da Bente Geil var på Badstuen! ;-) meeen jeg har vist ting nok at gå i krig med..
Glæder mig til at se det nye program for for strikke-café!
kh. Marlene

strikkeforsker sagde ...

Takker for råd mht ænder.

Nå men godt jeg ikke er den eneste, der har blødsødne bedsteforældre ;-)