fredag, august 08, 2008

Ferie - Hobbydelen

En havde glemt, at tage adressen med hotellet i Reno, Nevada med ind i bilen. Da en anden så mente at genkende en afkørsel snuppede vi den. Det viste sig, at jeg så havde husket navnet på afkørslen til:

Upppps. Jamen så må man da hellere få tanket lidt garn op. Hyggelig lille butik, hvor reolerne er pakket med godt garn, mønsterbøger og strikketilbehør. Hvorfor er den så langt væk? Godt de har en webshop. Omgivelserne er så ucharmerende Strip Malls, nu engang er.

Lorna's Laces Shepherd Sock.
Yderst til venstre: Tahoe, der er opkaldt efter en sø nord for Reno og på grænsen mellem CA og NV.

I midten: August 2008, Hot August Nights. Specialindfarvning i begrænset antal. Farverne er udenfor min normale farveskala, men der er da lilla i :-D

Til højre: RØD skinny organic cotton fra Blue Sky Alpacas. Blue Sky Alpacas normale bomuldsgarner passer til pind 4½-5 mm og er for tykt til min smag. Der skal testhækles Amigurumi,
Yderst til højre: Tofutsies - strømpegarn med uld, bomuld, soy silk, og chitin fra South West Trading Company. Det må afprøves.

Bogindkøb blev det også til.

New Pathways for Sock Knitters har jeg længe luret på, så da jeg fandt den slog jeg til selv om den var til fuld pris. Den er alle pengene værd. Cat Bordhi kan noget ud over det sædvanlige. Den er i samme klasse som Nancy Bush strømpebøger.
Den anden er noget så usædvandligt som en hæklebog med mønstre på Amigurumi. Normalt er jeg ikke til hverken hækling eller små nuttede dyr. Men den røg med hjem. Om årsagen er DM eller, at gemalen købte Pokémon Diamond til min Nintendo DS er uvist.

På turen erhvervede jeg også materialer til mit nye stofmisbrug. Jeg har længe været fascineret af quiltning især de geometriske mønstre, som findes på amerikanske quilte og så af reproduktionsstoffer. Mit mål er at lave et sengetæppe, men inden da skal jeg lige have øvet mig. The Underground Railroad var et netværk, der hjalp slaverne til at flygte nordpå. En teori er, at forskellige quiltblokke blev brugt som hemmelige signaler, der hjalp slaverne på vej. Bogen har 15 blokke og til hvert mønster er der en beskrivelse af symbolet. Som jeg kækt sagde, så vender jeg tilbage til butikken om 10 år, når der næste gang er Familiefest i CA, med den færdige quilt... Et endnu mere fascinerende projekt er Dear Jane, som bl.a. Dorte er igang med. Hvorfor er det lige, at jeg altid finder de tidskrævende projekter?

Her er stofferne til projektet. De er købt hos en lille butik i Mt Shasta City, CA. Der blev købt mere end rigeligt af de forskellige farver. Dels fordi det vil være svært at finde mere, hvis jeg om fem år løb tør og dels fordi, jeg helt sikkert begår brølere undervejs. Resterne kan måske bruges til en Dear Jane - ROFLMAO
Med den nuværende dollarkurs, så koster stoffet 1/3 hvad, det ville koste hos den lokale quiltpusher.

Så slutter vi lige med et billede af DM - The Explorer. Hun er lige godt 4 mdr og er en laaaaang baby.

Mere om ferien og færdige projekter i næste indlæg. Vi kæmper stadig med jetlag, men det går den rigtige vej. I nat insisterede hun ikke på at ville lege mellem kl 3 og 5, men sov videre efter mad.
...
Hov OL er officielt igang, så det kunne være, at jeg skulle finde mit projekt frem og nærstudere mønstret.

10 kommentarer:

Jette sagde ...

Wauw, sikke fede ting du har bragt til huse, den sokkebog må jeg kigge nærmere på. Har også kigget på de der Amigurumi, og skal også have prøvet dem en dag.

Lene Sophie sagde ...

Super ting du har med hjem fra staterne. Og har du din egen nintendo ??? Jeg er misundelig, jeg må plage mig til at låne ungernes..
Dejligt ENDELIG at se et billede af prinsessen.

Lena sagde ...

Lækre indkøb (jeg gad godt endnu engang besøge en velassorteret amerikansk stofburtik!). Dear Jane-bogen erhvervede jeg for en del år siden, men strandede så i beslutningen om valget af stoffer...eller var det symetoden...eller tiden. Nu tror jeg jeg venter til børnene er størrere. Så kan vi lave endnu en snøvl-along?
Sød DM:-)

Angelika sagde ...

Fede indkoeb :-) Naar du er faerdig med din Underground Quilt og Dear Jane, kan du gaa igang med Nearly Insane eller Ciwil War Diary : du kommer ikke til at kede dig :-)
Dansk PW-forening holder traef i Odense den sidste weekend i august - hvis du skulle mangle inspiration :-)

strikkeforsker sagde ...

@ Lena - vi snupper julebroderi nu og venter med Dear Jane til ungerne er store :-)

@ Lene Sophie- Jeps vi har hver vores DS. Manden var forudesende.

@ Jette - jeg kan tage bogen med til store strikkeaften, men mind mig lige om det igen.

@ Angelika uuuuhhh jeg er at spotter til det træf UDEN dankort. Damn - Civil War se spændende ud. Jeg skal ikke lige google mere.

Inges uldprogram sagde ...

Skal da lige love for du går til den, men det er da også et rent slaraffenland over there. Lille DM - hun er altså bare sød.

grendesign sagde ...

Sjovt - den webshop ser så prof ud og så er det bare en biks i en kedelig strip mall....Men fede indkøb!
Og skøn datter!
KH Britt

Karen S sagde ...

Mange fine ting, du der har importeret. Jeg kan nu godt lide taktikken med at "glemme" vejen til hotellet og "huske" vejen til strikkebutikken... ;)
Frøken DM ser ud til at være en dejlig baby. Skønt at se billeder af sådan en charmør!

Kh Karen S
PS: kan godt forstå væmmelsen ved at skulle lave re-eksamen, har lige så meget væmmelse ved at skulle til en! ;)

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Når nu man skulle snuppe en forkert afkørsel, så var det da ikke den værste af vælge ;o)

Den strømpebog har jeg længe gået og luret på, men jeg kan simpelthen ikke lokalisere den i en UK-baseret butik (og helst en da af dem, der sender fragtfrit). Måske jeg bare skulle bestille den og så betale ved kasse 1, hvis det er.

Hende frk. DM er da slet ikke til at stå for.

KH Tina

Dorte sagde ...

Uha - det var da slemt at komme til at køre til en stofbutik i stedet for et hotel !!
Thi - hi ....

Og tak fordi du minder mig om, at jeg er igang med et Dear Jane tæppe - det har godt nok ligget stille længe nu. Er nået til ca 100 blokke, så det ville da være ærgerligt at opgive nu.

Kh Dorte