fredag, august 22, 2008

Coral

Fredag morgen manden er smuttet på arbejde og DM sover stadig, så er der dømt mortid = strikketid. På pindene er Coral eller som den hedder i Boligliv Top med Restrikket bærestykke af Helga Isager. Garnet er Christel Seyfarths superlækre Silke/Cashmere og en smule tussahsilke farvet af Dorthe H og tenspundet af undertegnede. Et rent luksusstrikkeprojekt, der ikke kræver den store tankevirksomhed og hurtigt kan sættes til side, når en lille person vil have opmærksomhed


På mandag starter hverdagen, jeg begynder at arbejde, det der svarer til et par dage om ugen. I realiteten er jeg på arbejde for at forelæse, vejlede studerende 4-5 timer og så forberede undervisning de to dage. I mens hygger Far og DM sig derhjemme.
1. oktober er der pasningsgaranti, så har jeg et par ugers undervisningsfri og lidt ferie til indkøring. Tilbage har VI så et par måneders orlov, som kan bruges senere, når f.eks. en af os skal forskningsophold i udlandet eller DM bare har mere brug for mor eller far i en periode.

Glæder jeg mig - JA. Jeg savner udfordringer, min forskning og selv et kursus i forskningsbaseret undervisning kan være interessant. Men jeg kommer nu også til at savne mit lille bundle of joy.

Så et reklameindslag - vil du på vores mailingliste til strikkecafén på Badstuen, så smid en kommentar (log ind med blogger) eller skriv adressen i kommentarfeltet. Den sidste bliver slettet igen af mig, når jeg har snuppet adressen.

Tid til at brygge kaffe og kigge nærmere på det nye Rowan katalog.

8 kommentarer:

Lena sagde ...

Det er altid lidt hårdt at få hverdagen skudt i gang igen - uanset hvornår - kan nu godt forstå at du glæder dig til at komme igang. Er lidt misundelig over at du kan arbejde deltid - mit arbejde er indrettet således at arbejdsmængden er den samme - deltid eller fuldtid - og så vil jeg fa.... have fuld betaling! Til gengæld ligger mange af mandens timer som forberedelse herhjemme og det giver fleksibilitet (sammen med min flekstid).
Nå, men tilbage til strik - Coral ser lækker ud og det gør din Serifia også. Er den god i brug?

Karen S sagde ...

Den coral bliver da ren luksus!!!

Selvom der er et stykke vej til Odense, kunne det da være, at man kunne blive fristet, så vil du ikke være sød at sætte mig på listen ;)
lykkefanten (ad) hotmail (dot) com

Kh og tak
Karen S

Mette H. sagde ...

Mums noget luksusgarn du der har gang i. Jeg kan godt forstå at du trænger til at komme igang med arbejdet igen, men samtidig savner man jo den lille helt frygteligt. Heldig at du kan starte på deltid, også for lille DM.

grendesign sagde ...

Luksus-sag du der har gang i - ser skøn ud!
Jeg forstår virkelig godt at du glæder dig til at komme igang. Livet skal rumme begge dele: nærvær i familien og intellekt på jobbet. Jeg vil ikke undvære nogen af delene og er lykkeligst, når det er i balance.
Knus,
Britt

Jette sagde ...

Mums, det garn lyder superlækkert, og det bliver også dejligt at komme igang igen. Og cafeprogrammet tegner rigtig godt, glæder mig til at deltage...

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

det bliver da vist en rigtig luksus udgave af coral....skønne farver. mon ikke den kan bruges til vinter med en tætsiddende langærmet t shirt under.

håber i får en god start, når den barske hverdag begynder for jer igen.

malle

Inges uldprogram sagde ...

Det ku da lige være man skulle overveje boligliv. Føtex har vidst længe åbent i dag.
Og så lige - hvor var det dejligt at komme hjem fra ferie, og så var der mail fra dig med strikkecaféprogrammet. Jeg printer ekstra ud til opslagstavlen på jobbet.

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Jeg gad godt bo lidt tættere på Badstuen...

Din Coral ser super ud.

Held og lykke med job-opstarten.

KHTina