lørdag, juli 12, 2008

Serafias Sommer & Udsalg

Tak for kommentarerne sidst. Jeps nr 2 er den, jeg selv er mest glad for.

Chez strikkeforsker hersker der strikkemonogami i udtalt grad til gengæld er der håndarbejdsquadrogami(?) med både strik, spinde, sy og broderiprojekter igang. Det eneste projekt på pindene er Serafias Sommer, hvor det monotone 2-2 rib snart er overstået og hulmønstret skal påbegyndes. Farven er en frisk forårsgrøn, der er l lidt udenfor mit normale farvevalg. Men den vinder ved nærmere bekendtskab. OK ærlig indrømmet, så er jeg ved at lave strikkeprøver på Coral i en helt særlig luksusudgave.


Forberedelserne til sommerens store logistiske udfordring, 2 ugers ferie i California, er indledt.
Jeg kom i foråret til at love svigerinden en bluse/trøje til Fætter C, der er født 5 uger før DM, i barselsgave næste gang vi ses. Nu er der så følgende lille problem:
Vi ses om 10 dage. Der er ikke en færdigstrikket sweater til Fætter C. Faktisk har jeg hverken a) fundet garn eller b) model.

I min desperation trøster jeg mig med at:
Der er 2 + 11 timers flyrejse til San Francisco.
Det er sommer i New Jersey og uld er først relevant til september

Hvad gør vi nu lille du?

3 kommentarer:

Jette sagde ...

Ups, håber du finder noget garn på lageret til en lille trøje, som du sagtens når at strikke, kan hun ikke selv montere den måske, så er det bare om du kan få pinde med i flyveren??? God tur og god ferie.
herfra..

grendesign sagde ...

Den lyse grønne er meget smuk!!
Trøje til baby C? Hvad med baby i rib? Den kan du sikkert i søvne og veste er nu så uendeligt anvendelige og praktiske.
Med lille baby ville jeg ikke satse på overvejende strikketid i fly....så lille model er at foretrække.
KH Britt

Inges uldprogram sagde ...

Ja, baby i rib, tænkte jeg også lige på. Ellers har du "The Wheel" nr 19, 2007? Hvis ikke tager jeg gerne billede af foretagenet, og lægger på min blog. Det er en nem lille vesteagtig sag.
Halløj California :0) Rigtig god ferie, når den tid kommer.