søndag, juni 22, 2008

Rosa

Endnu en søndag, endnu et projekt til frk DM er blevet færdig.

Mønster: Rosa, Design.Club.dk af Jannie Hjerpe i str 6-9 mdr. Den passer nok lige efter sommerferien.
Garn: 72 g Duo Silke Merino
Pinde: 3 mm addi turbo
Andet: 2 æbleknapper fra Jane Hamilton
Hot or Not: Lækker!

Nu vil jeg bruge noget af formiddagen på at finde på mit næste projekt. Fraregnet et lille projekt, der kun strikkes på, når min bedre halvdel er på arbejde, er der intet på pindene. En ting er sikkert: Det skal være til MIG!
Nu skal jeg så bare have fundet ud af, hvilket projekt.

"My kind of gal"

Tina spurgte mht mødregruppe. Jeg har det på samme måde, bare fordi man tilfældigvis har fået barn på samme tidspunkt har man ikke nødvendigvis noget til fælles. Det kan meget nemt blive et ræs, hvor det gælder om at:

1) Have ungen i det rigtige mærketøj - Jeg nægter kategorisk at give 300 kr for en sparkedragt, hun kan passe i 1 mdr og iøvrigt overskider første gang.

2) At opretholde en (påtaget) facade, hvor martyrmor sætter sine behov sidst og dyrker Isabellaromantikken. Manden skal sgu ikke vænne sig til, at jeg ordner alt husarbejdet, bare fordi jeg er på barsel. Det har vi ikke så meget min mødregruppe, vi er enige om købekage :-)

10 kommentarer:

Jette sagde ...

Skøn Rosa, dejlig model. Glæder mig til at se hvad du skal forkæles med næste gang. Og valgte mødregruppe fra da jeg havde hørt at det hele skulle være så fint og smart at det var til at ...... sig over, og det gik jo fint alligevel med hjælp fra de nærmeste, som man kender....

grendesign sagde ...

Wow, der fik du lige mindet mig om at jeg ikke egner den seneste Yarnharlot bog - må der rettes op på omgående!
Skøn Rosa og datter.
Mht martyrmor kan jeg tilføje at det heller ikke gælder om at ræse rundt og ordne mens barnet sover så man kan non-stop-dikke-dikke, mens barnet er vågent. Næ, nej - når barnet sover er det mor-tid = op med stængerne og lave det man selv har lyst til.
Men noget siger mig at den side har du fint styr på...
KH Britt

grendesign sagde ...

"egner" - hva katten var det for et ord??
Jeg mener selvfølgelig "ejer den seneste Yarnharlot bog".
Hrmpphh,
;-) Britt

Inges uldprogram sagde ...

Ja ja, god idé, frk. DM skal selvfølgelig kende til strikkefiduser :-)

Lena sagde ...

I min familie er der erfaring for, at strikkegenet springer en generation over, men det kan selvfølgelig være, at tidlig læring virker...
Godt at I er enige om standarden i mødregruppen - en mødregruppe der fungerer er guld værd i barselstiden og kan være masser af sjov i årene fremover. Jeg er desværre lidt lunken over min - dybest set har vi ikke andet tilfælles en børn på nogenlunde samme alder...
Meget fin rosa.

Mette G. sagde ...

Uha, som hun er dejlig.

Mht. mødregruppe så er man nok enten heldig eller uheldig. Mødregruppen med mellembarnet gled hurtigt ud. Mødregruppen med yngstebarnet mødes nu på 18. år og det har været alletiders.

UDE OG INDE sagde ...

Mødregrupper er opreklamerede for - som du siger -har man ikke nødvendigvis noget til fælles selvom man har børn på samme alder..

Tanterne, Charlotte sagde ...

Sådan en lækker lille svedske.. ;-)

Så længe man bor i en større by syntes jeg det er uproblematisk at vælge en mødregruppe fra. Men i en lille by hvor man kan forvente at mødregruppen også bliver den forældregruppe der har børn i samme klasse, så er det noget mere problematisk sådan at stille sig udenfor fra starten.
Så jeg hænger i selv om jeg egentlig helst var fri...

Julia Zahle sagde ...

Jeg ses stadig med den ene fra MG - men om jeg vil være i een igen, ved jeg ikke endnu. Må lige høre min SP om mulighederne.

Nogen kan ikke sidde stille og slappe af, hvis det roder og der er en nullermand under sofaen. Det har jeg ingen problemer med... *lol* Er god til at udnytte min mor-tid!

Nå - Badellen er vågnet (endelig) og nu skal der dikke-dikkes... *g*

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Jeps...det var lige det, jeg mente ;o)

Smuk rosa til en mindst lige så smuk pige.

Britt - vi vil da gerne høre lidt om, hvem ham egner er.... ;o)

KH Tina